A-station super?

Techz2k4

Ingeburgerd
Hoi, ik zie regelmatig Novation A-Stations te koop staan voor 200-250 Euro. Volgens mij is dat niet veel voor een 8-voice Virtual Analog. Er zitten zat knoppen op en ieders review is ook zeer positief. Bediening, sound en presets lijken helemaal top te zijn.

Maar waarom worden die krengen dan voor zo weinig weggedaan, ik heb echt het gevoel iets over het hoofd te zien. Of is het soms een K*T ding?

Ze worden nieuw voor 399 aangeboden.Ik heb er twee en vindt het een geweldige bak,je moet ze zelf programmeren, de presets zijn niet echt geweldig,maar de mogelijkheden van deze synth zijn echt enorm!
Door de prijsdaling hebben veel mensen waarschijnlijk een ander beeld van deze synth.Hij is ook erg smal,ik verwonder me nog steeds over de mogelijkheden van die kleine kastjes.......Nooit problemen mee gehad en je kunt ze altijd resetten of een nieuwe os installeren..

:okdan: :okdan: :okdan:

Als ik in je Gear List kijk zie ik dat je een Yamaha AN1x hebt. Zelf Heb ik de PLG150-AN in mijn CS6x en daarnaast een A-Station. Als je beide vergelijkt hebben ze allebij hun eigen sound en vullen ze elkaar goed aan. Als ik moet kiezen ga ik wel voor de AN1x sound. Maar dat is een kwestie van smaak. Maar de A-Station is een prachtige synth met zeer veel mogelijkheden en goed te editten door de vele draaaaaaiknoppen. De effecten zijn goed en deze heb je zeker nodig om het beestje echt tot leven te wekken. Ik denk dat je voor minder dan €225 een heel mooi exemplaar op de kop kunt tikken. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad. Daarnaast (ik moet het nog proberen) kun je gewoon K-Station (en dus ook V-Station) patches in de A-Station laden als ik het goedgelezen heb.

In iedergeva succes bij je afweging :mega:

Maak er maar 299,- euro van (feedback). In principe gewoon een goede synth voor weinig geld. Knoppen zijn niet echt superhandig omdat ze nogal klein zijn, maar ook niet slecht ofzo.

Maar als je een beetje zoekt heb je idd voor weinig geld een hele leuke synth.

299 voor een A-Station en 399 voor een K-station rack. Van de K heb ik begrepen dat die kraakt. hoe zit dit dan? Verder vindt ik de An1x lastig editten omdat elke draaiknop 8 verschillende functies heeft.

Ik heb ook al iets van een jaar een A-station die ik bij Peter Verspuy heb gekocht voor iets van 299 euro
En ik ben er dik tevreden mee. Samen met de ingebouwde effecten klinken de geluiden behoorlijk groots.
Ik heb nog niet echt het geduld gehad om de handleiding door te gaan spitten om wat meer te weten te komen over de menuutjes met effecten. Maar dat moet ik nog steeds maar een keer gaan doen.
Ik vind het een prima synth als add-on aan een bestaande setup. Er zijn genoeg draaiknoppen om het geluid op allerlei manieren direct te editen. Alleen is de uitlezing wat minimaal met maar 2 digits, maar daar moet ik maar tevreden mee zijn voor zo weinig geld.

Just my 2 cents ;)

Ik zag in een ander forum dat Novation verwacht deze maand nog met een update voor de KS-rack te komen, waardoor de kraak opgelost zou worden. Dus ik ben benieuwd of ze aan deze bewering kunnen voldoen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je de A-station en de KS-rack kan combineren. Of gaat het hier om modules die elkaar flink overlappen?

Ik heb een kstation gehad. Ik wilde graag wat meer outputs. de ksrack was toen duurder dus ben voor een andere synth gegaan. verder is het een prima synth!

Ik heb een tijdje een A-station gehad (en ik heb al een superbassstation) en hij is behoorlijk vet.
Doordat ik de A-station en mijn prophecy kon ruilen tegen een nord modular rack is hij weg gegaan.

Vette 8 stemmige synth, met een aantal leuke features:

Interne FX:
-delay
-chorus
-reverb
-vocoder
-distortion

Synthese:
-4 oscs met saw, sine, driehoek en pulse (met instelbare / moduleerbare pulsbreedte) en (beperkte) FM
-aparte noise osc en ringmodulator (weet ik niet zeker)
-de mogelijkheid om de 8 stemmen te stacken. Als je dit op 8 zet is ie monofoon maar HEEL ERG VET!

De Astation is erg leuk maar ik vind hem nogal anoniem en clean klinken.
Maar denk hier eens over na: 2 A-stations en een MPC-1000 op een 8 kanaals mixer. Dan heb je voor iets meer dan 1000 euro een vette live setup! Eventueel een Kaoss pad 2 erachter en gaan met die banaan!

Ik denk dat dit een van de breedste inzetbare synths is voor een beginner.

-C-

Ik heb een a-station gehad en was er zeer tevreden over. Ik heb hem echter verkocht om een ks-rack te kunnen kopen.

En dat gekraak van de ks-rack... ik ben hem nog niet tegengekomen.. het is echt niet zo dat die bij elke toetsaanraking begint te kraken. Je moet daar geloof ik 5 toetsen tegelijk voor indrukken bij een bepaalde preset.

Origineel geplaatst door Oduberrp
Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je de A-station en de KS-rack kan combineren. Of gaat het hier om modules die elkaar flink overlappen?

IK las dit op het Internet in een Review:

Synthesis
The K is a virtual analog: it’s waveforms are modelled by a DSP chip: the Motorola 56362 for those who like to know. This same chip is used in the A-Station and as a result allows 100% compatibility between A and K patches.

Kortom behoorlijk overlappent ;)

Haha, en niet een beetje ook!
Ik was namelijk in elk geval al van plan om een KS-rack te kopen, maar ik hoorde zulke goede verhalen over de A-station, dat ik ze allebei wel zag zitten. Dus mochten ze elkaar niet overlappen, had ik ze allebei genomen.

@ OMC
Wat deed jou overslaan naar de KS-rack? En denk je er nog steeds zo over nu dat je ze allebei gebruikt hebt? Aan wie zou je de A en aan wie zou je KS aanraden?

Origineel geplaatst door C738

-4 oscs met saw, sine, driehoek en pulse (met instelbare / moduleerbare pulsbreedte) en (beperkte) FM
-aparte noise osc en ringmodulator (weet ik niet zeker)

Je hebt 3 oscilatoren, en de noise en ringmod zijn idd apart.

De Ks serie (niet de k-station) hebben nog extra wave forms en extra filters.

Ik moet eggen dat ik de a-station echt super vind. Ik heb hem nu 1,5 jaar en krijg er nog steeds iedere keer weer nieuwe geluiden uit.

Origineel geplaatst door Oduberrp
@ OMC
Wat deed jou overslaan naar de KS-rack? En denk je er nog steeds zo over nu dat je ze allebei gebruikt hebt? Aan wie zou je de A en aan wie zou je KS aanraden? [/B]
Ik kon de a-station kwijt voor 200 en een 2dehands ks-rack kopen voor 300. De ks-rack heeft o.a. meer polyfonie en meer stemmen vocoder. Ook meer knopjes om aan te draaien. Ik ben gek op knopjes. :)

het is een zeer betaalbare, zeer uitgebreide, zeer leuke beginners VA vind ik

in alle opzichten is het een goede synth die aardig diepgaand te programeren is en
waar je veel kanten mee opkan. Verder heeft het ook een eigen typische novation-
klank. Alleen verwacht er niet DE vetste, dikke klanken uit te halen die uit bepaalde
synths komen die tig keer zo duur zijn.....

Back