VSTi: Space Synthesizer

MonoTron

Initiating Sequence..
heej mensen,

Ff een vraagje: Ik gebruik regelmatig de softsynth "Space Synthesizer". Nu ben ik benieuwd of andere mensen deze ook gebruiken en of iemand weet op welke "echte" synth deze gebaseerd is?

Ik vind het echt een goede synth, er komen alleen maar lekker spacey pads en sweeps uit. Geen bassen, alleen vage space geluiden! Helemaal perfect dus.

Weet iemand toevallig nog andere "echte" synths waarmee voornamelijk space geluiden gemaakt kunnen worden. Ik ben namelijk op zoek naar de ultimate ambient bak, maar weet nog niet welke 8) !

Alvast bedankt!

Re: VSTi: Space Synthesizer

Origineel geplaatst door dsil
....voornamelijk space geluiden gemaakt kunnen worden. Ik ben namelijk op zoek naar de ultimate ambient bak, maar weet nog niet welke 8) !

Heel veel synths kunnen dit, maar zoek vooral naar synths met veel modulatie mogelijkheden, zodat je je geluid lekker kunt laten "leven". Een waldorf (Q, XT) heeft bijvoorbeeld een uitgebreide modulatiematrix. Andere synths die je goed zou kunnen gebruiken zijn synths die met FM werken (yamaha DX7, DX200, FS-1r, etc). Een modulair systeem is natuurlijk helemaal mooi. Dit kan natuurlijk ook een virtueel modulair zijn (Clavio Nord modular, Reaktor). Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik kan uit mijn K-station (die toch echt niet heel veel meer dan standaard-modulatie mogelijkheden heeft) ook "space" geluiden, ambient drones, etc toveren. Kortom het is niet de keuken maar de kok die het verschil maakt :engel:

Alvast bedankt!

Alvast graag gedaan. :)

Een waldorf (Q, XT) heeft bijvoorbeeld een uitgebreide modulatiematrix.

Dit had ik idd al vernomen van mensen die em hebben (de Q). Klinkt erg interessant!

Andere synths die je goed zou kunnen gebruiken zijn synths die met FM werken (yamaha DX7, DX200, FS-1r, etc).
Heb zelf een TX81z en daar kan ik erg leuke dingen mee doen, maar is niet helemaal wat ik bedoel.

(die toch echt niet heel veel meer dan standaard-modulatie mogelijkheden heeft)

Hier gaat het met name om, de modulatie mogelijkheden, de space synthesizer heeft een modulation sequencer erin zitten, die toe te passen is op de LFO parameters voor de resonantie en er zit natuurlijk een "evolving wave oscillator" op.
Kortom, dit apparaat is echt fantastisch voor zeer levende en groeiende geluiden!

Erg leuk!

Kortom het is niet de keuken maar de kok die het verschil maakt

Koken, daar ben ik nooit echt goed in geweest eerlijk gezegd! Ik maak er altijd maar een soepje van 8)

Hier gaat het met name om, de modulatie mogelijkheden, de space synthesizer heeft een modulation sequencer erin zitten, die toe te passen is op de LFO parameters voor de resonantie en er zit natuurlijk een "evolving wave oscillator" op.
Kortom, dit apparaat is echt fantastisch voor zeer levende en groeiende geluiden!

De Q heeft een sequencer aan boord die je ook andere zaken dan noten kunt laten aansturen (als ik het me goed herinner; heb 'm al een tijdje niet meer). Dus ook te gebruiken als een soort modulation sequencer. Het klinkt toch wel alsof je een nord modular classic of G2 eens moet gaan proberen. Daar kun je te pas en te onpas (totdag je dsp power op is natuurlijk) sequencers en allerlei andere modulatie bronnen gebruiken. Een evolving wave oscillator is misschien wel te vergelijken met de wavetables uit de Microwave (1, 2 of XT) (de Q heeft er ook een paar trouwens). Anders moet je misschien ook eens naar Vector synthese kijken (bv Prophet VS, en volgens mij ook Korg Wavestation en een obscuuryamaha-bakkie, dacht de TG33).

Koken, daar ben ik nooit echt goed in geweest eerlijk gezegd! Ik maak er altijd maar een soepje van 8)

Soepjes rulen! :D

Ook een bak waarvan ik heb begrepen dat ie dit soort sounds kan maken is de KORG Wavstation a/d (ook met vector synthesis idd!) Moet nog eens op een of andere manier achter deze bak komen te zitten zodat ik er eens een paar uurtjes mee kan spelen.

(oeps, lees net dat jij em der ook al bij had gezet!)

MAar de tg33, geen idee wat die doet, geen kennis van, ff tjekke!

btw: tis bijna 4 uur
:halleluja

of idd de Fizmo die mckwok hierboven ook al noemde. Al vind ik die persoonlijk een @#%# interface hebben. Weet niet hoe dat bij die andere ensoniqs is? Is dat te vergelijke Slipper?

Back