Het nut van een hardware midi stepsequencer??

Lacrosse

Rise of the Machines
Zo nu en dan zie ik hier op het forum discussies, aanbevelingen, spijtbetuigingen etc. m.b.t. hardware stepsequencers. Vrijwel alle moderne software sequencers bieden een stepeditor. Ik kan me voorstellen dat een hardware stepsequencer handig is voor het aansturen van analoge synths (CV/gate) maar wat is de meerwaarde van een pure midi stepsequencer boven software-stepsequencers? Welke kunsten kan bijvoorbeeld een Manikin Schrittmacher ter waarde van maarliefst 1599 Euro wat met een stepeditor nooit zal lukken?

Sommige mensen willen geen gebruik maken van software. Ook zou ik live 100% liever een hardware stepsequencer gebruiken dan een soft stepsequencer. Je kan dan lekker op knoppies drukken en realtime de sequence aanpassen.

je kan aan verschillende knopjes draaien tegelijkertijd. of verschillende steps aan en uit zetten. gaat wschlk met een midicontroller ook in software, maar ik vind hardware sequencers best fijn werken; heb niet echt behoefte aan software, hardware is meer luisteren, software meer zien, heb ik de indruk.

ik vind patterns in mn machinedrum rammen (waarmee ik al mn gear sequence) ook veel inspirerender en vlotter gaan. heb bij software meer het gevoel van blokjes tekenen. maar ik arrangeer dan wel weer die losse patterns in Live. werkt veel flexibeler dan de song-sequencing van de MD.

Het liefst zou ik the best of both worlds willen hebben eigenlijk. Gewoon een lekkere stabiele hardware sequencer met plenty knoppen, maar wel net zo overzichtelijk en makkelijk te bedienen als een soft-seq. Vaak vind ik hardwaresequencers namelijk nogal onoverzichtelijk. Het liefst zeg maar Cubase in een bakkie.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Het liefst zou ik the best of both worlds willen hebben eigenlijk. Gewoon een lekkere stabiele hardware sequencer met plenty knoppen, maar wel net zo overzichtelijk en makkelijk te bedienen als een soft-seq. Vaak vind ik hardwaresequencers namelijk nogal onoverzichtelijk. Het liefst zeg maar Cubase in een bakkie.

redrum in een bakkie met wat effecten lijkt ij echt ideaal
(heb es 1 gekocht komt er redelijk bij in de buurt)

groet mwoap

Back