Tc Powercore firewire Versus PCI

erik_w

lid
Hallo Allemaal!

Ik wil misschien de Powercore gaan aanschaffen. Ik twijfel alleen welke uitvoering, de Firewire of de PCI.

De Firewire heeft veel meer power aan boord dan de PCI versie, maar is het de moeite waard om extra geld uit te geven aan de Firewire versie??

Zijn er mensen met een PCI kaart die wel eens in de problemen zijn gekomen, omdat ze meerdere plugins tegelijkertijd gebruikten?

Alvast bedankt voor de reacties! :okdan:

Groeten Erik.

Het is maar weer helemaal hoe je je powercore wilt gebruiken.
Je kunt hem namelijk voor zowel synths als effecten, of modelling gebruiken.
Ook bij de powercore is het zo dat de ene plugin zwaarder is dan de andere.
Je kunt er altijd nog eentje naast gebruiken, maar dat is voorlopig echt niet nodig.

Origineel geplaatst door Kenny
Het is maar weer helemaal hoe je je powercore wilt gebruiken.
Je kunt hem namelijk voor zowel synths als effecten, of modelling gebruiken.
Ook bij de powercore is het zo dat de ene plugin zwaarder is dan de andere.
Je kunt er altijd nog eentje naast gebruiken, maar dat is voorlopig echt niet nodig.

Waarschijnlijk ga ik hem alleen voor de effecten gebruiken. Maarja ik dacht met het oog op de toekomst is het misschien niet verkeerd om gelijk de uitvoering met de snelste processor te nemen...

Bedankt iig!

Erik.

Was net in een ander draadje bezig aan het fantaseren over de powercore 2.

Beetje gokken natuurlijk maar ik denk dat ze het concept zo goed bevalt dat ze (naar verluid) ook samen met NI softsynths gaan ontwikkelen voor het powercore platform. We hebben natuurlijk al de Virus maar wellicht dat er meer mogelijk is.
En dan natuurlijk via mLan want da's audio en midi in een draadje.
En dan gok ik dat ze de DSP's die erin zitten ook wat krachtiger nemen want dat staat beter op de doos. ;)

Maar goed, daar heb je nu niets aan. Denk dat je moet kijken naar wat je wil gebruiken en hoeveel dingen je tegelijkertijd wil draaien. Voor die ene galm of chorus zou ik niet die duurste versie pakken. Maar wil je toevallig die Virus er ook bij dan lijkt me die duurdere versie niet verkeerd eerlijk gezegd.

Zat al een matrix te maken maar dat hebben ze zelf al lang gedaan!

http://www.tcelectronic.com/PowerCoreComparison
Maar de prijzen zijn ruwweg 500,1000 en 1500 euri. Afhankelijk van de DSP kracht en aantal plugins.

En de prijzen van die plugins zijn veruit het meest bepalend voor de totaal prijs en verkijk je daar niet op. Het verschil tussen de versies qua plugins zou ik niet schokkend willen noemen. (die Character of X3 plugin lijkt me niet doorslaggevend eerlijk gezegd) want het zal daar eerder gelden hoeveel plugins je draait.

En als die nieuwe compact 750 kost lijkt me dat interessant en als je dat te weinig vind koop je er nog 1tje bij en dan heb je ook hetzelfde als een grote 19" versie. ;)

Oke bedankt voor je reactie Fuse!

Ik denk dat ik idd niet perse de Firewire versie nodig heb, zeker nu nog niet. Alhoewel zo'n 19" rack natuurlijk wel stoer is ;)
Maja, ik zal binnenkort eens naar de lokale muziekboer gaan en dan zie ik 't allemaal wel....

Groeten Erik.

Back