Opname-software

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
Hoi,

Ik zoek multitrack-software voor weinig. Mag dus ook een bejaarde Cubase, Sonar of Magix zijn als het maar origineel is en er multritrack audio mee kan worden opgenomen. MIDI én Audio mag ook maar hoeft niet.
De prijs vind ik belangrijk; moet in de twee cijfers zijn.

Ik hoor wel.

Ik noem...

Ik noem...

...een Cubase VST.

Deze schijnen nog veel te circuleren.
Konden jullie deze destijds niet voor een Cubase SX inruilen (= upgraden met inlevering oude versie)?

Graag reacties.

Pjeut.

Schopje voor de avond...

Schopje voor de avond...

...als het maar geschikt is voor Windows XP.

In tegenstelling tot Magix Music Maker schijnt Music Studio inderdaad best prima te zijn.
Heb wel eens gehoord dat het vooral software uit de Logic stal betreft, of iets dergelijks.
En de prijs is rijt. :)

En Voyetra is alvast een mooie concurrent voor Magix met hun Record Producer Series, 67,50 EUR voor de gewone versie en 134,50 EUR voor de Deluxe versie.

Of het net zo interessant is als Magix weet ik zelf niet maar de Deluxe versie is ook beschikbaar in een demoversie, Van Magix Music Studio vond ik geen demoversie.

Vergeet ook niet dat zowel Logic als Steinberg 'instapversies' hebben maar die zijn toch minimaal 3 cijfertjes
:D

Even dacht ik aan Protools LE v5.1 want dat is gratis maar ... werkt niet onder Windows 2000/XP.

En er zal vast ook wel freeware bestaan waarmee je audio en/of midi kan bewerken. Hier staat misschien wel wat interessants tussen (bv Audacity).

De laatste keer dat ik serieus bezig ben geweest met midi endezo is volgens mij ruim 10 jaar terug. Ik weet niet beter dan dat iedereen toen met copietjes van copietjes werkte. Eerlijk gezegd kende ik toen maar één persoon met echte gekochte software.
De kreet 'hardware moet je kopen, software moet je copieren' kan ik me nog herinneren.

Is er inmiddels iets veranderd ? ik krijg tenminste de indruk uit alle berichten die ik lees dat het gebruik van copietjes 'not done' is.
Zijn we met zijn alle roomser dan de paus, of liegt driekwart zich scheel?

Als je ziet wat de software kost schrik je je rot.
Een sequencer is al schrikken, maar als je een paar van die leuke VST-speeltjes wilt hebben ben je gelijk failliet.

Ik ga binnenkort na de verbouwing de hele set weer opbouwen, hang notebook met midiman er aan, en dan moet ik op zoek naar een bruikbare sequencer.
Ik dacht in eerste instantie aan, ja inderdaad, een copietje, maar volgens mij wordt ik dan ge-excommuniceerd.

Origineel geplaatst door Heine

Zijn we met zijn alle roomser dan de paus, of liegt driekwart zich scheel?

Volgens mij wel :W

Heel simpel!

Bericht door een moderator:
Op dit forum is het niet toegestaan te refereren naar het gebruik van illegale software.
Dit om overduidelijke juridische redenen, en ook omdat discussie over illegale software vaak nogal sfeerverpestend blijkt te werken.

En als we iets niet willen...

En als we iets niet willen...

...is dat de sfeer verpest raakt. Aan de andere kant, als de enige manier om "legaal" te gaan,is door diep in de buidel te tasten voor features waar je voor "gewoon" multitrack audio-opnemen geen behoefte aan hebt, word je haast wel de illegaliteit ingejaagd.

Origineel geplaatst door Hanz
Heel simpel!

Bericht door een moderator:
Op dit forum is het niet toegestaan te refereren naar het gebruik van illegale software.
Dit om overduidelijke juridische redenen, en ook omdat discussie over illegale software vaak nogal sfeerverpestend blijkt te werken.

'k ben ...

'k ben ...

... inmiddels in onderhandeling met een jongen voor een officiële Cubase VST/32 met dongle, dus...
Trouwens, Slipperman, 'k ben je nog steeds erkentelijk voor die SC-155, maar..., xoum eigenlijk wel willen ruilen voor een SC-55 met rack-oren. Die heb jij zeker niet liggen?
'k maakt maar 'ns een "gezocht"-threadje.

Groeten,
Pjeut.

Re: 'k ben ...

Re: 'k ben ...

Origineel geplaatst door pjeut
... inmiddels in onderhandeling met een jongen voor een officiële Cubase VST/32 met dongle, dus...
Trouwens, Slipperman, 'k ben je nog steeds erkentelijk voor die SC-155, maar..., xoum eigenlijk wel willen ruilen voor een SC-55 met rack-oren. Die heb jij zeker niet liggen?
'k maakt maar 'ns een "gezocht"-threadje.

Groeten,
Pjeut.

haha nee heb geen een canvas. me 2e sc155 die ik had heeft phochos inmiddels thuis liggen...

'k heb inmiddels een rm1x, daar zitten ook MIDI-controllers op. En die liggende positie vind ik toch wat onhandig (moe'k trouwens nodig zeggen met die rm1x, maar ja).
'k Heb inmiddels een zoek-threadje opgestart.

Groeten,
Pjeut.

Status
Please reply by conversation.
Back