Probleempje met midi Jp8000

Frenkel

paars paard
ik heb sinds gisteren een JP8000.. alles werkt op zich prima... ook het midi aansturen etc...

alleen heb ik nu 1 probleempje, wat soms erg irriterend kan zijn;

als ik in cubase namelijk een melodie heb ingespeeld of heb getekend, maar ik ben bijvoorbeeld niet tevreden over een nootje wat ik getekend heb, en wil deze iets hoger/lager, of iets eerder/later gespeeld hebben en ik sleep deze noot dus naar de desbetreffende positie, dan blijft mn jp hangen... hij speelt n toon continu af zonder dat ik er iets aan kan doen... het enige wat ik dan kan is óf de jp uitzetten, óf ik trek mn midi-out stekker uit mn jp waardoor ie kapt met spelen... wat ik raar vind aangezien ie via midi in de info uit cubase binnenkrijgt...

ik heb al aardig wat aan zitten kloten maar krijg het niet verholpen... het is dus alleen als ik een noot in de sequencer wil verleggen, ik zou in principe de noten wel steeds opnieuw kunnen tekenen, maar t zou zo eigenlijk ook moeten kunnen lijkt me... bij mn virus heb ik er in ieder geval geen last van...

heeft iemand raad??

bvd. Frank

Denk dat je hier jammergenoeg weinig aan doet:confused:
Het zijn van die dingen die gear eigen zijn lijkt me!
kleine bug's....
De midi interface van de jp kan daar gewoon niet tegen denk ik.
Mijn teebee heeft ook wel eens kuren met dit soort handelingen!

Ik zou er geen tijd in stoppen en het gewoon omzeilen.;)

Groeten,
Chris

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Denk dat je hier jammergenoeg weinig aan doet:confused:
Het zijn van die dingen die gear eigen zijn lijkt me!
kleine bug's....
De midi interface van de jp kan daar gewoon niet tegen denk ik.
Mijn teebee heeft ook wel eens kuren met dit soort handelingen!

Ik zou er geen tijd in stoppen en het gewoon omzeilen.;)

Groeten,
Chris
hmmz, en wat dan als ik bijvoorbeeld een stuk zou willen kopieren?? dan schuif je ook met de noten en dan gaat ie ook flippen... :bekdicht: tis op zich zo verholpen door de verbinding met t apparaat ff te verbreken, maar mij lijkt dat t op de een of andere manier toch wel moet zijn te vermijden :engel:

Origineel geplaatst door bouncemasters
zit er geen NOOD stoop op je jp, dat ie met alles stopt, zodat je m niet aan en uit hoeft te zetten.
nope, voor zover ik op t apparaat kan vinden niet, ook in de handleiding vind ik er zo gauw niets over terug

Origineel geplaatst door bouncemasters
hmm das wel vervelend dan, slaat ie ook vast in een andere sequencer, bv logic of fruity ofzo ?
ik heb geen andere sequencer eerlijk gezegd... sinds ik met cubase begonnen ben heb ik fruity eraf gegooid en wil het er ook niet meer op hebben haha... :bekdicht:

Je kan in Cubase bij options ofzo kiezen :

RESET DEVICES

dan houd ie op als het goed is..

Origineel geplaatst door Bass
Je kan in Cubase bij options ofzo kiezen :

RESET DEVICES

dan houd ie op als het goed is..
onder midi staat inderdaad; reset... als ie blijft hangen en ik druk hierop is ie n fractie van n seconde stil en daarna gaat ie lekker verder met vasthangen :confused:

2 bouncemasters; dat programmaatje werkte hier niet... zal straks toch maar weer ff fruity installeren dan om te controleren.. :engel:

misschien toch even een andere instelling op je JP...

bij mij staat in menu MIDI PRM:
remote ctrl ch OFF
device ID 17
Tx/Rx edit mode MODE2

en bij menu MIDI SW
Tx/Rx progchg SW
Bank Sel + PC

probeer dat eens...

Origineel geplaatst door hansbakker
misschien toch even een andere instelling op je JP...

bij mij staat in menu MIDI PRM:
remote ctrl ch OFF
device ID 17
Tx/Rx edit mode MODE2

en bij menu MIDI SW
Tx/Rx progchg SW
Bank Sel + PC

probeer dat eens...

HULDE!! :halleluja het werkt... hardstikke bedankt

:biertje: 8)

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
HULDE!! :halleluja het werkt... hardstikke bedankt