Neu en Organisation wie kent ze?

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
Hey.
Mijn vraag voor vandaag is wie hier de bands Neu en Organisation kent. Organisation is hele vroege kraftwerk (m.a.w. voordat kraftwerk kraftwerk heette, was de bandnaam eerst Organisation).
Organisation heeft in zijn bestaan maar 1 elpee uitgebracht, nl. Tone float. De band neu is een afsplitsing van kraftwerk. 2 bandleden van kraftwerk Klaus Dinger en Michel Rother besloten begin jaren 70 om uit kraftwerk te stappen en iets anders te beginnen. Dit werd de band neu

Op welke muziekdownload-sites kan ik muziek downloaden van neu en Organisation? Op kazaa kan ik niets vinden.
Gooi eens wat in de groep en alvast bedankt voor de reacties.:okdan:

Het eerste wat ik ervan hoor, en mijn vader was nochtans een heel grote kraftwerk fan. Misschien eens proberen op soulseek?

Overigens vind ik wel genoeg onder neu!, dus met uitroepteken, zijn dat dezelfde lui?

Re: Neu en Organisation wie kent ze?

Origineel geplaatst door analogmaarten
Op welke muziekdownload-sites kan ik muziek downloaden van neu en Organisation? Op kazaa kan ik niets vinden.
Gooi eens wat in de groep en alvast bedankt voor de reacties.:okdan:

Tja, illegaal downloaden zal misschien niet zo 1-2-3 lukken, maar wacht dacht je van ordinair gewoon kopen ???

Bij Groove.NL staat Tone Float gewoon in de catalogus en is hij voor 16,25 te koop (op CeeDee nog wel) :)

Volgens mij zijn de eerste twee albums van Neu! recentelijk op een CD uitgebracht. Volgens mij hebben ze er in totaal 3 gemaakt, maar ik kan het heel goed mis hebben. Neu! is vrij makkelijk te downloaden met Soulseek. Als je nog steeds op zoek gaat naar experimentele muziek met een p2p als Kazaa, ben je niet goed snik, want dan vindt je niks. Op Kazaa zitten alleen top 40 sukkels en R&B mongolen. De echte muziekliefhebber zit op Soulseek (www.slsknet.org)! (en koopt CDs en platen)

Persoonlijk vind ik Neu! een heel stuk minder dan Kraftwerk. Niet dat het slecht is hoor, maar de heren Neu! hebben hun status toch voornamelijk aan hun innoveringswerk te danken, en niet aan hun vermogen om mooie liedjes te maken. Iets wat Kraftwerk wel had. Organisation heb ik nooit geluisterd. En aangezien ik Kraftwerk pas te pruimen vindt vanaf "Ralf und Florian" en pas echt goed te genieten vanaf "Trans Europa Express" ben ik in Organisation totaal niet geinteresseerd. :D

Back