Kabel enquete

Lindy

Nieuwkomer
Voor mijn nieuwe spullies (Alesis Ion, Korg SP200sv) ga ik zo'n 6 jack-jack kabels kopen van elk 4 meter lang. Kan iemand mij adviseren over features en merken? Ik erger me namelijk echt helemaal dood aan die brakke kabels in oefenruimtes en wil goed spul!

goede kabels zijn over het algemeen niet goedkoop. Ik heb zelf goede ervaringen met Hosa kabels. Gegoten jacks zijn vaak wat steviger.

Zelf je kabels maken met neutrik pluggen en goede microfoon kabels!

Origineel geplaatst door Mostatic
Zelf je kabels maken met neutrik pluggen en goede microfoon kabels!

Heb dat ook exact hiero! Uitsteekbaar!

Yes Neutrik pluggen Link met bijv.
cordial kabels.
Ze hebben ze ook in al elkaar gezet:link
't is denk ik in ieder geval het goedkoopste als je ze in duitsland bestelt. In Nederland gaan die pluggen voor zo'n 5 euro, in duitsland 3.

Origineel geplaatst door Backdrop
Yes Neutrik pluggen Link met bijv.
cordial kabels.
Ze hebben ze ook in al elkaar gezet:link

Ik denk dat ik voor de kant-en-klare ga...

Ik heb sinds kort m'n kabels vervangen door afgewerkte van Klotz. Ik ben hier zeer tevreden over ... sterk en robuust en erg zuiver. Het is lange na niet het enige merk, maar je kan het eens uitchecken.

:doei:

Ik heb onlangs nog 50 kabels gesoldeerd (Cordial CIK + Neutrik). In het begin deed ik er één uur over voor 1 kabel. Op het einde slechts 5 minuten. Ik had nog nooit een soldeerbout vastgehad. Ik kan het je alleen maar aanraden om ze zelf te maken. Dan kan je ze precies op lengte maken zoals jij dat wil. Ik heb toen al het materiaal bij thomann besteld. Binnen de 5 dagen kon ik die lekkere soldeerdampen opsnuiven.

Origineel geplaatst door nen belg
Ik kan het je alleen maar aanraden om ze zelf te maken. Dan kan je ze precies op lengte maken zoals jij dat wil.

Dat heb ik ook ooit eens gedaan....maar toen ik m'n spullen anders ging opstellen,waren al m'n kabels te kort...:D

Maar serieus....de kabels die ze in muziekzaken verkopen zijn over het algemeen van goede kwaliteit....die Hosa kabels zijn goed,ook lekker stevig omdat de pluggen goed vast aan de kabels zitten...
Ik heb zelf verschillende merken en soorten kabels,maar het verschil hoor je niet....(gouden pluggen en zo hoeft echt niet)...er zit wel verschil in de stevigheid....maar dat zie je zo als je de kabels koopt...

En als het kan meteen gebalanceerde kabels nemen....

Origineel geplaatst door midisys
Let er even op of je van ongebalanceerd naar gebalanceerd gaat scheelt je zo 6 dB

gr. Johan

Let er even op dat jij hier totaal fout zit.

Back