Roland TR-606 / TR-808 midi retrofit

Jop

Lid
Hallo,

Wie heeft er hier ervaring met de midi retrofits van anlogue solutions voor de 606/808.
Blijven alle functies behouden (met name de sequencer) en is deze makkelijk zelf in te bouwen?

Of zijn er nog andere goedkope alternatieven?

Alvast bedankt :halleluja

gr,
Jop

Zoek ook ff in het archief, misschien dat je daar wat info kan vinden over retrosets.

En dit topic had wel weer in vintage gemogen.

Kreeg net mail van een duitser, die biedt midi kits voor o.a. 303, 606 aan. Zn website :

http://beam.to/midi303

Prijzen staan er niet bij, moet je hem maar ff mailen (heb ik ook net gedaan)

Sorry voor het verkeerd plaatsen van het topic.
In het archief heb ik al gezocht maar kon niks vinden over de midi retrofit van anolgue solutions.
Deze lijkt mij wel ok en is ook nog te betalen. Heb ook met Tom Carpenter gemaild en er gaan geen functies
verloren. Ik wilde alleen nog effe van mensen hun meningen en ervaringen weten die deze midi kit ook hebben.

Ik gebruik de 808 nu via dyn sync maar het leek mij handig om deze ook via midi te gebruiken en in
mijn sequencer beats te tekenen (met velocity).

Die duitser (genaamd Ewald) heeft nu nog geen midi-808, maar volgens hem komt deze er wel (over 1 a 2 maanden).

groeten,
Jop

Oh, heet ie Ewald, bij mij is z'n naam accenter303 :D
Ik kreeg die mail van 'm namelijk ongevraagd via eBay.de, geen idee hoe hij aan mijn email adres is gekomen
(maar toevallig wil ik net een 606 gaan midificeren, dus het kwam wel goed uit..... )
Affijn, hij zal wel aanbiedingen van 606'en op eBay in de gaten hebben gehouden en vervolgens de bieders gemaild.

Ik heb trouwens nog geen antwoord op m'n mail ontvangen.
@ Jop : weet jij wieveil einen 606 midikit bei die Ewald kostet ?

Ow, en het zal wel een oostenrijker zijn (.at) ipv. duitser.....

...ach da's allemaal een pot :biertje:

Hier zijn de prijzen van Ewald's 606- kit:

- doe-het-zelf kit: 80 Euro (excl. verzendkosten)
- laat-Ewald-het-voor-je-doen kit: 135 Euro (excl. verzendkosten)

Zelf vind ik deze kit erg interessant, omdat hij de drumgeluiden velocity sensitive maakt over MIDI.

De 808 kit van Ewald zal rond de 90 euro kosten en hij probeert deze ook velocity sensitive te krijgen.
Lijkt mij zeker de moeite waard, vooral voor de prijs:)
Over 1 a 2 maanden verwacht hij hem klaar te hebben.

groet,
Jop

Origineel geplaatst door Jop
De 808 kit van Ewald zal rond de 90 euro kosten en hij probeert deze ook velocity sensitive te krijgen.
Lijkt mij zeker de moeite waard, vooral voor de prijs:)
Over 1 a 2 maanden verwacht hij hem klaar te hebben.

groet,
Jop

Wow, dat klinkt veelbelovend. :) Als hij dat voor die prijs voor elkaar krijgt, dan ga ik zeker zo'n kit bestellen.

Back