Scream 4 Distortion => hardware?

bjodero

<turboprutser>
Ik ben erg fan van Reason, en gebruik bij bijna elk instrument wel de Scream 4 Distortion. Geweldige bak. Alleen zo jammer dat het software is...
Ik ben nu langzamerhand aan het overstappen op hardware, dus kan iemand mij vertellen wat de hardware-equivalent van dit meesterlijke, maar ontastbare apparaat is? Als die bestaat, tenminste... Er hoeven niet per sé buizen in te zitten, maar toch wel een paar verschillende soorten overdrive / distortion / fuzz, etc.

Groet,

Bjod.

Waarschijnlijk wordt je wel blij van de Sherman Filterbank

front.jpg

Sherman

OK, thanx! Die Sherman is inderdaad helemaal het einde, maar ja... Als :geslaagd: zit ik echt krap bij kas.
Dus toch maar de SE70, denk ik... Zijn die distortions een beetje om aan te horen? En kun je er ook mee filteren?

Origineel geplaatst door bjodero
Zijn die distortions een beetje om aan te horen?

Nee. Gewoon Nee. De modelling apparaten die een redelijk goede (realtime) ditortion kunnen maken zijn van der laatste paar jaar. De SE 70 zit daar ver voor. Dat hoor je in de nasty digitale distortionpogingen.

Ben ook echt naar zoiets op zoek....hoe zit het met de Behringer Bass V-amp? Is dat wat?

Line6 heeft ook een tegenhanger daarvan toch?

Ik weet dat een BOSS DS1 (zo'n stalen gitaarpedaaltje van slechts € 59,-) ook errug goed werkt. Er zit alleen geen filter op...
Een vriend van me heeft er 1, en daar heb ik ooit m'n Juno 2 doorheen gejaagd: supervet. Nadeel is wel: het is vette distortion of niks. Er zit geen amount-knop o.i.d. op waarmee je de boel wat kunt nuanceren. Of je moet 'm als insert aan je mixer hangen, dat kan natuurlijk altijd.

Er zit geen amount-knop o.i.d. op waarmee je de boel wat kunt nuanceren. Of je moet 'm als insert aan je mixer hangen, dat kan natuurlijk altijd. [/B]

Die zit er wel hoor : een tone en een dist en een level....
Alleen is een signaal van een synth vrij sterk. t.o.v. signmaal van een gitaar (waar die voor bedoelt is.)
Hard insturen betekend dus dat je je distortion overstuurd.......
ja dan is het gelijk knallen geblazen natuulk....

Origineel geplaatst door EviL 3°3
analoge en super VETTE distortion en dan nog es hardware matig en ... goedkoop ! Rond de 70 euros ... jullie zulles wel es moeten informeren naar de juiste prijs ... zie http://users.skynet.be/bk318113/303/

Je zal er versteld van staan ... :{

PS: distortion pedaal heet: ACID SCREAMER

GAST! Dat ding klinkt echt geweldig!

Kun je die gewoon bij hem bestellen? Echt precies de goede sound gewoon!!!!!!! :{ :{ :{ :{

Back