Ik stel me voor...

Reinvs

Nieuwkomer
Iemand vroeg me mezelf voor te stellen, bij deze. Was eerst een fanatieke tracker (Fasttracker), maar heb dit na een tijdje laten varen vanwege andere bezigheden. Heb een bescheiden setup qua gear (CS1x + D10), maar wel een stevige compu. Athlon 1300, 256 DDR-Ram en een SB Live! met Cubase VST en Wavelab. Ga trouwens maar overstappen naar een Terratec, want geen ASIO voor SB Live! Ik heb sinds kort het musiceren weer opgepakt en ben van plan eens flink mijn portmonnee om te kieperen en eens leuk te gaan brassen bij een aantal muziekwinkels hier in A'dam. Toch eens van mijn newbie status afkomen.

Hey make yourself at home!

Zelf ook ooit begonnen met Trackers...zoals velen hier op het forum. Zelfs nog FT2 m'n CS1-x laten triggeren (elke keer alle midichannels de juiste sounds en FX instellen...HELL) maar wel leuk!

Al ergens wat van je muziek online staan?

Ga trouwens maar overstappen naar een Terratec

Oh nee, hell no you don't!
Er zijn nogal veel mensen die problemen hebben met Terratec.
Check de search!

Soundblaster Live! heeft wel degelijk ASIO drivers, je moet alleen nooit de hypercommerciele drivers van Creative Labs installeren. ;)

check:
http://www.kxproject.spb.ru/index.php?skip=1
voor de ASIO drivers. (schijnt latency te hebben van 10 ms!)
Is wel ASIO v1.0 en 2.0.

maarja, nogmaals welkom!

Tip:

Eerst kijken en luisteren.
Dan pas als er in de advertenties voor gebruikte gear het niet staat nieuw kopen. ;)

welkom op het forum
ps ik heb zeer slechte ervaringen met terratec
zoek een gebruikte audiowerk of echo kaartje
heb je ook 8 outs voor je vst tracks alleen geen synthchip

groetjes dennis

Re: Ik stel me voor...

Origineel geplaatst door Reinvs
Heb een bescheiden setup qua gear (CS1x + D10

Bescheiden setup ? Er zijn al ferme stukjes muziek gemaakt met veel minder hoor.

Zoals Bambamstudio al zei, maak zeker gebruik van de zoekfunctie van het forum want onderwerpen over geluidskaarten te over zou ik zeggen. En zo bespaar je je waarschijnlijk een miskoop, en dat wil je natuurlijk niet.

Enne, welkom op dit immer groeiende en boeiende forum.

WAARSCHUWING : voor je het weet ben je verslaafd aan DSF
:duivels:

welkom reintje

Hey J-Run, ontzettend bedankt voor de tips over die ASIO drivers. Inderdaad de latency is zo goed als niks meer, Cubase is helemaal strakgetrokken!

Back