Waldorf Pulse: manual + zelftest?

Cheimoon

Ouwe rot
Overal staat dat het zo handig is dat de handleidingen van de Waldorfs op hun site staat - maar dat werkt natuurlijk niet als ze failliet zijn! :stupid

Vandaar: is er iemand die de handleiding (Engels, Duits; maakt niet uit) ooit gedownload heeft en die mij het bestand wil mailen? Alvast bedankt! :okdan:

Even op de zaken vooruitlopen: staat daar iets in over een zelftest? Ik wil er namelijk één 2e-hands kopen, maar 'm natuurlijk wel eerst uitgebreid testen. Dus: is er een zelftest? Of moet ik gewoon aan zoveel mogelijk knopjes draaien om te zien wat-ie nog kan?

Alsjeblieft... :)

Speciaal voor dit soort dingen heb ik de hele Waldorf site lokaal staan.
Als ik je nog met iets anders in dit kader kan verblijden, geef me even een PB met je email adres!

Attachments

• pulse_manual_v2_0_eng.zip
    599,3 KB · Bekeken: 210
Over zelftest kan ik niets vinden, maar ik heb wel eens begrepen dat je met Pulses vooral moet opletten dat alle (draai)knoppen nog 100% werken. Deze schijnen nogal gevoelig te zijn, ook omdat ze direct op het synth mainboard zitten gesoldeerd...

Origineel geplaatst door Hanz
Over zelftest kan ik niets vinden, maar ik heb wel eens begrepen dat je met Pulses vooral moet opletten dat alle (draai)knoppen nog 100% werken. Deze schijnen nogal gevoelig te zijn, ook omdat ze direct op het synth mainboard zitten gesoldeerd...

yep, vooral de rode knop (cutoff).
als je even goegelt op 'waldorf pulse cutoff knob' ben ik zeker dat je heel wat mensen zult vinden die het relaas doen van een losse (niet noodzakelijk slecht werkende) cutoff knop.

die op mijn pulse zit ook behoorlijk los, maar ik heb er eigenlijk geen last van *klopt op hout*.

Dank! :okdan:

Dat van die cut-offknop (en alle andere knoppen eigenlijk ook...) wist ik al; zeker iets om op te letten, hoewel het ook zo schijnt te zijn dat de knoppen wel slecht zijn, maar bij normale benadering gewoon bruikbaar blijven. Misschien dat ik mijn perfectionistische principes in dat geval dus maar wat moet verruimen... ;)

Ja, schijnt idd een euvel te zijn.
Ik heb toen op ebay een pulse gekocht. Kwam uit Duitsland. Ding is volgens mij nog nooit gebruikt. De cutoff knop zit er superstrak in. Stuur deze dan ook maar aan met m'n waldorf XT om de famous red knob te besparen.

Back