bass

rewired

Ingeburgerd
grimbergen belgie (jaja van daar komt dat bier)
allen,

effe een vraagske

iemand die wat ervaring heeft met soft synths om bass geluiden te maken...

ik maak lounge en housy dingen, maar zoek eigenlijk een goeie synth om mijn drum loops te ondersteunen door je weet wel die achtergrond basslijntjes en riffs, wat het allemaal wat funkier maakt???

thx!

erg bedankt,

idd gratis en dat is altijd goed :)
en de klank mag er zeker wel wezen....

ok nu even een tweede vraagje,
om nu met zo een synth bass rifjes te gaan maken,
moet ik deze dan volledig manueel gaan tekenen in mijn sequencer (ik gebruik sonar 4 ) of stuur ik deze best met een externe sequencer , of moet ik gewoon leren piano spelen zodat ik zelf wat deuntjes kan gaan inspelen via men midi keyboard.... ,
kan namelijk geen noot piano, en bvb in reason steek je makkelijk in de redrum wat bass geluidjes en maak je hiermee snel
wat deuntjes , maar nu naar sonar gaat dit al heel wat moeilijker ,lijkt mij ... of ben ik gewoon nog veel te groen achter men oren?

thx again..

Origineel geplaatst door rewired
erg bedankt,

idd gratis en dat is altijd goed :)
en de klank mag er zeker wel wezen....

ok nu even een tweede vraagje,
om nu met zo een synth bass rifjes te gaan maken,
moet ik deze dan volledig manueel gaan tekenen in mijn sequencer (ik gebruik sonar 4 ) of stuur ik deze best met een externe sequencer , of moet ik gewoon leren piano spelen zodat ik zelf wat deuntjes kan gaan inspelen via men midi keyboard.... ,
kan namelijk geen noot piano, en bvb in reason steek je makkelijk in de redrum wat bass geluidjes en maak je hiermee snel
wat deuntjes , maar nu naar sonar gaat dit al heel wat moeilijker ,lijkt mij ... of ben ik gewoon nog veel te groen achter men oren?

thx again..
eeh... dat laatste. Want als je met redrum je basslijnen maakt, dan ben je al niet goed bezig. Maar goed, ja je moet in sonar de bassline zelf invoeren, met keyboard of muis. Met een externe sequencer is een beetje overbodig he? Je zit immers al in een sequencer...

Back