Astrogator
Analoge Levensvorm
Daar hou ik dus ontzettend van, maar dat had je waarschijnlijk al door. Niet zozeer omdat het makkelijker te bouwen is (al was en is dat vaak toch in eerste instantie de motivatie en reden dat ik er aan durf te beginnen), want in de praktijk betekent het tot nu toe bijna altijd dat ik er zelf een hoop omheen moet bedenken, en doorgaans ook een hoop getweakt moet worden. Maar dat heel elementaire, doorzichtige, dat spreekt me enorm aan.En met tamelijk weinig componenten.
Ik heb echter ondertussen ook al een aardige verzameling op de verlanglijst waar PCB-designs voor zijn, die ik prima met m'n nieuw bij de vullis gevonden laserprinter zelf kan etsen, zoals ik al met Yusynth wavefolder B heb gedaan ondertussen, werkte als een droom, binnen twee dagen was die module af en 100% werkend... De A had ik eerder ook gebouwd, op vero en dat was weer zeker een week of meer genieten, of iets wat er op lijkt... Maar ik val toch steeds weer weer voor dit soort schijnbaar simpele oer-schema's. Overigens was die folder A ook direct helemaal ok, aan dat ontwerp mankeerde niks al was er geen pcb. Enige was natuurlijk dat alles verder ontbrak: bias, cv level enz. Maak er dus maar 2 weken van, of meer.
Laatst gewijzigd:

Maar er zitten misschien wat andere aardige dingen in. Ik kijk zelf ook uit naar eenvoudige schakelingen, voor een simpele, analoog en monofoon DIY-synthje. Misschien semi-modulair. Te bespelen met een ribbon-controller, heb zelf 'ns zo'n controller gemaakt en dat werkte. Maar het was niet slijtvast, gaat niet lang mee. Een tijdje geleden had Thomann een ribbon-controller van Kurzweil voor weinig en heb er eentje gekocht, kijken of ik daar iets mee kan.