Bombario - Sonorous [Deep House]

bombario

Gepokt en gemazeld
Verandering van spijs doet eten. Daarom heb ik dit keer een deep house-achtig nummer gemaakt.

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/bombario-sonorous-deep-house

P.S. Nog een korte toelichting. Sinds kort maak ik nummers in FL Studio en mix ik ze af in Studio One. Zo ook deze. Dat bevalt erg goed en de workflow van FL blijft super. Dat zorgt ervoor dat ik in de flow blijf. Ik probeer ook minder perfectionistisch te zijn. Vroeger kon ik uren prutsen met het EQ'en van een basgeluid, die ik later niet eens gebruikte. Nu doe ik het op gevoel en ga ik weer snel door. Dan maar iets minder perfect :D

Laatst gewijzigd:
Ja vet zeg. Loopt lekker en vette geluiden.:okdan:
Alleen dat stemmetje op 1:19 wel vet maar had daar wat meer ruimte gelaten. Wat vaker weg laten denk ik.

Alleen dat stemmetje op 1:19 wel vet maar had daar wat meer ruimte gelaten. Wat vaker weg laten denk ik.

Hij komt ook wat harder door dan in de eindmix. Ik heb hem daarna nog door Ozone gehaald en daar heb ik niet helemaal grip op. De interactie van die vocal met het synthgeluidje vind ik leuk: vraag en antwoord. Maar ik zal er eens naar kijken. Of af en toe wegfilteren, dan kan misschien ook.

Jij ook bedankt voor het luisteren Mr_Synth :okdan:

Klinkt goed op mijn stereo! Een beetje ingetogen, het gaat niet echt los en kabbelt een beetje naar het einde toe...

:okdan:

Hey, de beat vind ik erg lekker, erg goed gedaan hoe die hihats elkaar afwisselen, vet stuk met die break, die had van mij wel wat langer mogen duren en wat duisterder mogen blijven. Enige wat ik niet fijn vind in deze track is die bass in het eerste stuk, tja... gewoon smaak, verder super gedaan!

Heerlijke track, ik luister ook op goeie monitoren, 2x zelfs.. lekker hoor, goed gedaan kerel.. Uren sleutelen aan een EQ is idd niet nodig en vrijwel af te raden.

Goeie track hoor! mooie break met n goeie opbouw en climax er in:okdan: Klinkt alsof je het zo op het vinyl kan persen:biertje:

Ja, duidelijk een wat minder perfecte track. :D :P
Geintje hoor, ik hoor heel goed dat je aandacht aan je arrangement en instrumenten hebt besteed want er zit steeds leuke variatie in waardoor het blijft verrassen.
Vind ook met name bij 3.30 het heel lekker hoe die break afloopt en dan de beat er weer in komt, goed gedaan!
Kan aan mij liggen maar ik vind 'm wel een pietsie dof/mat klinken.
Kan het zijn dat er wat instrumenten een beetje in hetzelfde spectrum liggen?

Ja, duidelijk een wat minder perfecte track. :D :P

Haha, ja, dat hoor je meteen he? Ik gebruik nu Neutron en doe veel op gevoel. Neutron scant en corrigeert elke track en dan klooi ik wat met de verschillende modules (eq, compressor, exciter etc). Dat is een beetje hit and run, maar vaak komt de automatische correctie al een eind in de goede richting.

Wat betreft dof en mat: weet ik niet. Die lead is scherp en daar heb ik mee lopen prutsen. Ik heb van een aantal partijen ook bewust wat hoog afgehaald. Misschien is dat het? Het viel mij in elk geval niet op.

Dank ook voor alle andere reacties. Het bewijst dat ik niet teveel moet nadenken. :D Deze track heb ik puur op gevoel gemaakt en hij was in 4 dagen klaar. Meestal is dat minstens een maand 8o

Back