SID 8580 chip (of defecte c128 :))

Status
Please reply by conversation.

Putzi

party die ganze nacht
Ik ben nog op zoek naar eentje, heb geen zin een c128 te slopen als het niet nodig is. Drop me a line ;)

bepaalde nieuwere types c64 zit hij ook in :)

Origineel geplaatst door Ionide
volgens mij ook en wel de zgn. 'slimline'... het type dat meer weg had van de 128 dan het bolle bruine origineel...
er was destijds (ergens omstr. 1986) waar je je 'oude' c64 kon laten ombouwen tot een 'slimline'... nou heb ik mij dus altijd afgevraagt: "zou dat alleen de kast zijn of is het van binnen ook anders"... veel van die modellen konden minder goed overweg met geluid (dwz: niet alles pcies zo weergeven als op het oude model)

volgens mij is daarom het eerste concept van de SID beter dan de latere versies...

Origineel geplaatst door 6 trak

volgens mij is daarom het eerste concept van de SID beter dan de latere versies...

Velen zijn het daar niet mee eens, lees het maar eens na op het MIDIbox forum.

Origineel geplaatst door Ionide

Bedankt voor de tip! Ik zal eens goed kijken op rommelmarkten / 2ehands shops etc.

Origineel geplaatst door 6 trak
... veel van die modellen konden minder goed overweg met geluid (dwz: niet alles pcies zo weergeven als op het oude model)

Dat eerste klopt, maar dat is niet omdat de 8580 slechter is, maar juist omdat hij beter is. De meeste geluiden en tunes in games enzo zijn specifiek geschreven voor de 6581 en zijn aparte eigenschappen. Als je deze programma's draait op een 8580 klinkt dat natuurlijk anders en niet zoals het bedoelt was. Maar zou je de tunes herschrijven voor de 8580 dan zou het wel degelijk beter klinken :)

Status
Please reply by conversation.
Back