Open Labs Controller One

Septic

ex Modular addict
De Open Labs Controller One, wat vinden we ervan?

Een touchscreen virtuele mixer, zo wordt het wel heel erg leuk om met plugins te werken. Mooi in je tafel monteren, wel een paar natuurlijk. Eigenlijk wacht ik hier al jaren op! En dat voor de prijs van $999,- dollar = ongeveer 1100 euro incl .customs en invoerscheisse etc.

Lijkt misschien duur, maar stel je voor wat er mogelijk is. Gewoon met je vinger de faders bedienen van je software mixer. En met de andere bijv aux sends. Maar het mooiste is natuurlijk VSTi`s ermee bedienen. Met standaard remotecontrollers, blijft het toch moeilijk, zeker als je bijv 6 synth in een remote heb geprogged, om het overzicht en structuur ervan te behouden.

box_one.gif

Linkie;

http://www.openlabs.com/products/product_info-one.htm

die heb ik al eens mogen betasten (is ook deel van de OpenLabs Neko)....wel leuk,maar het is slechts een 15" monitor ; sommige knopjes en schuifjes zijn dan te klein om lekker te kunnen bedienen......voor precieze handelingen blijf je toch je muis en/of keyboard nodig hebben.......en je beeldscherm wordt ook zo vies....

Zoals al hun ander spul.

Reteduur en ze maken er wel een mooi verkooppraatje bij.

15" is ook niet meer 'genoeg' tegenwoordig. 17 of 19" plus een resolution van 1280x1024 of hoger lijkt me beter werken. Wie weet dat ze daar ook mee komen later.

Back