Deepmind 12 vs Juno 60 - Hoe sterk lijken ze op elkaar?

Niet dat het veel toevoegt om te zeggen, maar voor mij zit de meest interessante patch op 2:40, die arpeggio is precies zoals Ozric Tentacles hem vaak toepast. Volgens mij doen zij dat met een Pro One die gelayerd is met nog een synth, dit komt er flink dicht bij in de buurt.

Aan de 2e hans prijsevolutie te zien van beiden, niet erg.

Deze beste man heeft er ook z'n best op gedaan.
Meningen?

Aardige patches, maar kan niet beoordelen hoe 'natuurlijk' deze zijn. Interessert me ook neit zo. Als je een Juno 6/106 wil koop dan een... De DM12 wordt IMHO (te) vaak ten onrechte vergeleken met de Rolands, logisch ook vanwege BH copy/paste, maar is IMHO echt een kracht op zichzelf. Is de enige Behrigner die nu eens geen kloon is, krijgen ze nog kritiek :-)

Laatst gewijzigd:
De DM12 wordt IMHO (te) vaak ten onrechte vergeleken met de Rolands, logisch ook vanwege BH copy/paste, maar is IMHO echt een kracht op zichzelf.
Een interessante uitspraak.
Ik vraag me soms af of de DM12 genoeg nieuws brengt tussen al mn oude bakken.
Juno, jx en poly6 geluiden zijn we reeds ruim in voorzien.

De DM12 wordt IMHO (te) vaak ten onrechte vergeleken met de Rolands, logisch ook vanwege BH copy/paste, maar is IMHO echt een kracht op zichzelf.
Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Behringer zelf aangegeven dat het ontwerp geinspireerd is door de Juno 106. Dus niet zozeer een clone zoals andere synths die ze maken, maar wel met de 106 in het achterhoofd. Dus dan is het niet raar dat hij daarmee vergeleken wordt. Ik denk wel dat de DM meer biedt dan een 106, maar als je een 106 wil dan zal alleen een echte 106 volstaan.

Maar als een Juno klinken doet 'ie toch ook weer niet echt. Mijn ervaring met de Deepmind is dat het een redelijk dunnig klinkende synth is die vooral overeind wordt gehouden door de FX sectie.
Een Juno 106, 60 of 6 leunt ook behoorlijk op zijn chorus.. zonder dat blijft er weinig over van het romige geluid.

Dit was een van de eerste patches die ik maakte toen ik mijn Deepmind 12 module net had.. geen effecten gebruikt.. ;)

Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Behringer zelf aangegeven dat het ontwerp geinspireerd is door de Juno 106. Dus niet zozeer een clone zoals andere synths die ze maken, maar wel met de 106 in het achterhoofd. Dus dan is het niet raar dat hij daarmee vergeleken wordt. Ik denk wel dat de DM meer biedt dan een 106, maar als je een 106 wil dan zal alleen een echte 106 volstaan.

Volgens mij werd de DM vooral door anderen met Rolands vergeleken - niet gek ook, vanwege de vergelijkbare layout.

Volgens mij werd de DM vooral door anderen met Rolands vergeleken - niet gek ook, vanwege de vergelijkbare layout.

Hij is echt wel in de markt gezet als een soort van verbeterde Juno hoor. Hier is in ontwerpfase wel wat over gezegd dacht ik. Het was het Midas team in de UK die het design deden , met een DCO ontwerp en op Roland IR3109 geïnspireerde filters

Van de Behringer site :
The inspired synthesizer tracks laid down in the 1970s and '80s are etched in the annals of progressive rock and pop music forever, making them truly classic in every sense of the word. DEEPMIND 12’s pure analog signal path with legendary IR3109-style VCFs, stereo VCAs, and 12-voice polyphony lets you recreate all that magic or design the powerful, original sounds that just might make you a legend in your own right.
De analoge Chorus waren ze wel vergeten natuurlijk 8D

Deze beste man heeft er ook z'n best op gedaan.
Meningen?

Leuk gedaan maar een Polysix heeft toch wel een ander karakter door die vco's en ssm filters. Ik gebruik hem wel minder dan m'n Roland DCO synths . De Deepmind klinkt goed alleen die digitale chorus is het toch net niet en het ding ziet er niet uit . Voor de prijs van een Deepmind heb je nog altijd een Alphajuno. Keuze genoeg ...

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back