Nieuwe Track Feedback

Satchmo

Ingeburgerd
Hey forummers,

Bezig met een nieuwe track en benieuwd wat jullie ervan vinden?
Brandt los! Graag feedback op de productie.

Hey forummers,

Bezig met een nieuwe track en benieuwd wat jullie ervan vinden?
Brandt los! Graag feedback op de productie.

Hola,

Ik vind het eentonig en saai!
Als je muziek maakt moet er wel wat gebeuren,en met alleen een drumtrack en een paar samples erin!!!

Begin eens met een opbouw tempo langzaam opbouwen en verschillenden instrumenten!
Als je samples gebruikt zijner wel spannender te krijgen of te kopen.

En luister ook naar andere muziek,

Ik heb je streng toegesproken maar met lieve woordjes kom je niet verder,dus aan de slag.

Groeten van Andreos.

Last edited by a moderator:
Het concept vind ik leuk, maar het klinkt nogal schel in mijn optiek? Ik sta er zelf om bekend dat ik vaak te 'dof' produceer, dus misschien is dat ook een kwestie van smaak.

3-5 minuten zou overigens lang genoeg zijn voor mij bij deze plaat, nu verlies ik de aandacht. Ik zou beginnen met alleen een kick bijvoorbeeld, nu hoor ik in de eerste dertig seconden al behoorlijk wat elementen die de hele track terug blijven komen.

Succes ermee, het idee heb je en de basis is gelegd :okdan:

andreos
Welke samples bedoel je? de drums? De vocal is sample, de rest zijn vst's.

Ik bedoel de zang samples!

Maar breng er variatie in vanaf het begin ,dat is wat ik bedoel!
De aandacht is er gauw vanaf,met alleen een drumtrack met wat erbij.

Dus bijvoorbeeld begin met een synth geluid en bouw het langzaam op(en af) dus 4 maten synth en dan de drums en dan de bass en dan een refrein,bridge,herhaling ,end.

Groeten van Andreos.

andreas Die eerste minuut is inmixen he? Dus dat hoor je normaal niet eens in een club. Zelfs dan zou je veranderen? (Dat hoort alleen de dj) met instrumenten beginnen is een ramp voor djs

Je hoort dus vanaf 1 min tot 5:30 ofzow

Laatst gewijzigd:
andreas Die eerste minuut is inmixen he? Dus dat hoor je normaal niet eens in een club. Zelfs dan zou je veranderen? (Dat hoort alleen de dj) met instrumenten beginnen is een ramp voor djs

Hola,

Ja in een club moet je meteen beat hebben,hoewel je dus ook een begin geluid kan maken met een synth geluid
en het dan triggeren tot je op de beat uitkomt!

Maar is dat de bedoeling of gewoon een leuke song!

groeten van andreos.

ik vind die vocal ook vrij hard en schel maar dat zegt niks want ben geen house deskundige. het laag mag wel wat dikker volgens mij.

Heb de track 3 keer volledig beluisterd en op verschillende tijdstippen. Maar idd. het is echt saai. Het klinkt ook enorm gedateerd maar misschien was dat de bedoeling... Ook de geluidskwaliteit is echt slecht. Sorry voor deze negatieve commentaar, maar het is wat het is...

Ik vond hem persoonlijk goed. Kan lekker in een dj-set gedraaid worden. Wat betreft de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen, want ik mijn oren klinkt ie goed. Maar jullie weten dat mijn oren fucked-up zijn. Leuke funky, retro plaat.
Fijne dag verder :)

Gloomy.

hola,

als je dit beluisterd is wat ik bedoel

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-gloomer2000-revelation

groeten van andros.

Niet mijn stijl maar best aardig. Ik vind alleen de viool achtige stabs wat dunnig en schellig klinken? (kan aan mijn slechte oren liggen). Denk dat een beetje reverb en wat spelen met delays op die stabs al wat uitmaakt!

Oud draadje omhoog schoppen, ik vind hem tof, lekker de franse slag :D :okdan:

Back