afred - 157 (Live) (Roland SE-02, Electribe Sampler 2, Nord Rack 2x)

Bambisk

jwt
Hoi allen,

Weer eens iets van mijn kant. Laatste tijd relatief weinig tijd gehad (drukte, stress) en daarnaast ben ik een beetje het 'gevoel' kwijt. Ik weet opeens niet goed meer hoe ik mijn tracks produceer en dat zorgt voor frustratie (en tast ook een beetje mijn zelfvertrouwen/motivatie aan). Dit is een liveopname van gisteren, de tweede keer dat ik met de Roland SE-02 aanklooi. Het enige wat ik na deze sessie nog heb gedaan is wat Polyverse Wider toevoegen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Wat missen jullie eventueel? Wat vinden jullie tof?

https://soundcloud.com/jeroenski-dingen/adrie03-afred-157-live

Als ik dit in de jaren 90 had gehoord had ik er gelijk op staan springen, mijn smaak is echter compleet omgeslagen de laatste jaren, het is dus niet mijn stijl muziek meer. Maar even buiten mijn smaak om objectief gezien: De intro klinkt veelbelovend, hoewel ik de kick drum vind kraken, maar wellicht is dat bewust gedaan en van deze tijd? Het 2e stukje komt het melodietje lekker op gang, dan komt het stille stukje vanaf 2:00, daar had naar mijn mening een laag geluid bij gekund, misschien een 303, overigens had een 303 die af en toe scheurt in de hele track niet misstaan naast de synth. Vanaf het 3e stukje kabbelt het een beetje voort maar het blijft naar mijns inzien toch een beetje kaal, ook al zijn de melodies en variaties daarin wel erg goed en is de track super energiek, maar het kan ook een kwestie van smaak zijn. Ik ken overigens dat inspiratie verhaal, ik heb daar ook jaren last van gehad, en wie niet trouwens?

Oef, heftig zo op de vroeg ochtend! Hoewel het mijn stijl ook niet echt (meer) is, kan ik het zeker nog wel waarderen :). Het lijkt alsof er een dekentje overheen, misschien naast de Wider ook een exciter erop?

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt qua gear/werkwijze :)

Prima plaat voor mijn oren, maar persoonlijk zou ik er twee minuten afdoen, omdat ie vrij repetitief wordt naar het einde toe, maar ik heb genoten, dank je wel! :)

Allen dank voor jullie prettige/eerlijke reacties. Dit geeft (mij) in ieder geval de bevestiging dat het er nog wel in zit :okdan:

Als ik dit in de jaren 90 had gehoord had ik er gelijk op staan springen, mijn smaak is echter compleet omgeslagen de laatste jaren, het is dus niet mijn stijl muziek meer. Maar even buiten mijn smaak om objectief gezien: De intro klinkt veelbelovend, hoewel ik de kick drum vind kraken, maar wellicht is dat bewust gedaan en van deze tijd? Het 2e stukje komt het melodietje lekker op gang, dan komt het stille stukje vanaf 2:00, daar had naar mijn mening een laag geluid bij gekund, misschien een 303, overigens had een 303 die af en toe scheurt in de hele track niet misstaan naast de synth. Vanaf het 3e stukje kabbelt het een beetje voort maar het blijft naar mijns inzien toch een beetje kaal, ook al zijn de melodies en variaties daarin wel erg goed en is de track super energiek, maar het kan ook een kwestie van smaak zijn. Ik ken overigens dat inspiratie verhaal, ik heb daar ook jaren last van gehad, en wie niet trouwens?

Dank voor je uitgebreide reactie! De krakende kick is inderdaad bewust, ben fan van een overdosis distortion.

​​​​Wat betreft wat laag en/of 303 toevoegen, dat is iets wat zeker niet had misstaan, maar daar was ik in dit geval niet mee bezig omdat het eigenlijk puur bedoeld was om met de SE-02 te klooien. Om die reden zit er vrij weinig in qua geluid op de achtergrond/opvulling. Mogelijk dat ik nog een poging ga doen alles als track op te nemen, dan neem ik dit zeker mee.

Iedereen zal inderdaad last hebben van periodes zonder inspiratie, maar dat neemt niet weg dat het toch uitermate frustrerend is :D
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​

Oef, heftig zo op de vroeg ochtend! Hoewel het mijn stijl ook niet echt (meer) is, kan ik het zeker nog wel waarderen :)
​. Het lijkt alsof er een dekentje overheen, misschien naast de Wider ook een exciter erop?

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt qua gear/werkwijze :)

Thanks voor je reactie! Ik vind het altijd wel lekker wakker worden :D
​ Exciter had er inderdaad nog wel overheen gekund.

Wat betreft werkwijze:
- Percussie zijn samples in de Electribe, interne FX (overdrive of distortion) en vervolgens gaat alles nog door een Bass Big Muff.
- De​ loop die je vanaf het begin (naast de kick) hoort zijn 4 noten die (vanaf Squarp Pyramid) vanuit de Nord Rack 2x door een Mooer Ultra Drive en NUX Tape Core gaan. Die heb ik gedurende de opname niet meer aangeraakt.
- De lead is een sequence in de SE-02. Waarbij ik gedurende de track speel met cutoff, decay,feedback en ik zet steps aan/uit. De hoge noten (die vanaf 2:40 erbij komen) zitten ook in die sequence, waarbij ik telkens glide aan/uit zet op verschillende noten en speel met de hoeveelheid glide

​​​​​​​
Dat klinkt lekker heftig en dreigend.
Zou op feestjes ideaal zijn (om los op te gaan).
Zou zo even niet weten wat je eraan zou kunnen veranderen, verbeteren etc.

Dank! Die vibe is ook wat ik nastreef in (bijna) alles wat ik produceer en gelukkig komt dat dus ook zo over :)

Prima plaat voor mijn oren, maar persoonlijk zou ik er twee minuten afdoen, omdat ie vrij repetitief wordt naar het einde toe, maar ik heb genoten, dank je wel! :)

Dankjewel! Zodra ik live speel wordt het bij mij al gauw een langer verhaal, maar kan me voorstellen dat dat voor anderen repetitief wordt :D

Back