Madman J - Near Death Experience (Progressive House)

Jason31

Madman J
Deze track heette eerst Late Night Lockdown, maar ik heb er nu iets aan toegevoegd waardoor ik vond dat ik de naam ook moest aanpassen. Daarnaast is het meeste op de schop gegaan.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ben er inmiddels al weer een paar weken mee bezig geweest.

Ik ben net wakker en dan kan ik dit een stuk beter waarderen. Ik zou de tikkende percussie vanaf 0:57 (naast de closed hihat) in eerste instantie iets zachter zetten denk ik. Verder heb ik hier voor nu niet veel op aan te merken. Mogelijk kom ik later vandaag nog eens terug, om te kijken wat ik er dan van vind

Knap hoor, deze is echt lekker :okdan: Veel afwisselender dan de vorige versie en hij grooved goed. Te gek ook die hartbewakingspiep op 4:40, een mooi detail. Alleen kan hij daarna misschien nog iets harder vallen. Misschien met een korte fill? Dat arpje dat er dan in komt is weer fijn. Mooi compleet nummer en ik heb er met plezier naar geluisterd :halleluja

Hey Jason,

** de kick is te luid (van in't begin kraken mijn monitors)
** mooie vocal
** mooie pad
** groovy
** knappe plucks
** lieflijke en toch spannende break
** "hartslag-puut" is goed gevonden
** de drop klinkt me wat zwakjes
** mooie melodie man
** basslijn is mooi maar mag gevarieerd worden
** einde is wel erg abrupt

Knappe plaat, heb er werkelijk van genoten. Cool!

Cheers,

Gloomy :)

De kick is op mijn speakers niet te hard, e-Gloomy-nations. Zeker niet als alle partijen spelen.

Van die bas heb je wel gelijk. Daar kun je wat meer mee spelen Jason31. In de break zijn het steeds lange noten op dezelfde toonhoogte. Als je er portamento op zet en een eenvoudige melodie over 2 of 3 akkoorden speelt, schuurt dat lekker. Draai de cutoff langzaam open en je bouwt meteen de spanning op.

Hey Jason,

** de kick is te luid (van in't begin kraken mijn monitors)
** mooie vocal
** mooie pad
** groovy
** knappe plucks
** lieflijke en toch spannende break
** "hartslag-puut" is goed gevonden
** de drop klinkt me wat zwakjes
** mooie melodie man
** basslijn is mooi maar mag gevarieerd worden
** einde is wel erg abrupt

Cheers,

Gloomy :)

Thanks Gloomy, ik heb de kick niet als te luid ervaren, en ook in de auto gecheckt (is bij mij altijd de beste referentie), maar ik ga er nog eens mee spelen en zien of het beter wordt. De drop is inderdaad te zwak, ga ik nog iets mee doen, Bassline ga ik ook eens proberen, deze feedback heb ik nu van meerdere personen. Einde is abrupt maar de bedoeling is om het dj-friendly te houden, dus ik heb het laatste stukje even door laten gaan zodat het naar een ander nummer gemixt kan worden.

De kick is op mijn speakers niet te hard, e-Gloomy-nations. Zeker niet als alle partijen spelen.

Van die bas heb je wel gelijk. Daar kun je wat meer mee spelen Jason31. In de break zijn het steeds lange noten op dezelfde toonhoogte. Als je er portamento op zet en een eenvoudige melodie over 2 of 3 akkoorden speelt, schuurt dat lekker. Draai de cutoff langzaam open en je bouwt meteen de spanning op.

Ik heb in de break geprobeerd een solo toe te voegen op de Roli, dit klonk wel mooi maar ik ben bang dat het iets te veel wordt voor deze muziekstijl, misschien ga ik wel eens proberen om wat donkere piano eraan toe te voegen, ik vind het ook een beetje te kaal, de cutoff zal ik eens proberen te tweaken. Thanks voor de tips.

Ik heb de vernieuwde versie geupload. Ik heb nog wat geexperimenteerd, bijvoorbeeld met wat wijzigingen in de bassline, dit haalde alleen de vibe weg, ik probeer het wel progressive te houden waarbij terugkerende herkenningspunten toch wel belangrijk zijn, in de break heb ik nog wat fx geluidjes toegevoegd en de drop is nu een stuk beter, ook in het 2e deel heb ik er nog een synth aan toegevoegd. Al met al denk ik dat het geslaagd is en ik het nu wel zo'n beetje kan afsluiten om weer aan een nieuw project te beginnen.
Bedankt iedereen nog voor de feedback!

https://soundcloud.com/madman_j/near.../s-UNAfmqOp4eQ

Back