"Pledged Souls" : emotionele pianomuziek heropgevist

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Dag allen :doei:,

Na mijn "folieke" van 'A Brand New Life' is het opnieuw tijd voor het 'serieuzere' werk in de vorm van "Pledged Souls". Het stuk is vorig jaar gebruikt geweest in het eindwerk (performance) van mijn oudste dochter (kunsthumaniora) maar opnieuw boven gehaald en wat bijgewerkt zodat het ook zonder beeld overeind kan blijven.

Het is een heel rustig en emotioneel beladen stuk. Alles is ongekwantiseerd en zonder metronoom ingespeeld :engel:. (Het is ondertussen toegevoegd aan mijn inmiddels opgestarte project "Songs of Souls").

Kronos
  • Piano
  • Meditation bells
  • CS80 brass
  • Koor op het einde
  • Strings op het einde
EMU
  • belltree
Virus C
  • Ring mod arp op de achtergrond (belletjes)
Pledged Souls.mp3

Ik denk dat dit stuk wel geschikt is voor meer dan alleen maar RVT's en/of Radio Minerva's :dubbel:.

Nog even de fanbase taggen:

skrie
Akikaze 3ddie
kobuz
hermax
Grooveron

:doei:
Danny

Attachments

• image_140781.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 255
Laatst gewijzigd:
Mijn grootste talent is gewoon plezier hebben in het muziek maken

Mooi gezegd man. Die moet ik onthouden.. plezier hebben is dus een talent. Cool!

:)

Mooi hoor. Prima pianogeluid uit die Kronos. En sfeervolle toevoegingen. :okdan:

Ik ben net begonnen om weer 's een pianostuk op te poetsen, niet van mezelf maar van niemand minder dan Rachmaninoff. Voor het einde van het jaar komt ie voorbij (zo, nu heb ik een target :)).

Bahamut : bedankt :okdan:. Ja, die SGX piano engine van de Kronos levert best goeie piano performances. Zeker met flink wat galm en een klein beetje chorus erop vind ik het heerlijk klinken. Ben eens benieuwd naar jouw Rachmaninoff interpretatie :). Daar waag ik me niet aan wegens te complex 8).

Nog meer reacties zijn altijd welkom :engel:.

Danny

Toch nog eens even naar boven schoppen want ik denk dat de fanbase erover heen gezien heeft

3ddie
Akikaze
skrie
hermax

Er mogen ook nog andere mensen reacties posten hoor (het is niet verplicht maar mag wel :engel:).
(Hoe kan ik anders uitmaken welke van de 11 nummers ik van het voorbije jaar als inzending aan de contest moet posten :mega:)

Danny

Mooi, gevoelig stuk met een warme pianoklank. Na twee minuten en veertien seconden is het eigenlijk voorbij. Dan krijgen we nog wel een verrassend mooie wending die me deed denken aan een truc die Vangelis op Chariots of fire uithaalde. Die truc werkte daar wel, omdat het volume en het tempo daarna omhoog gingen, maar dit stuk gaat voor mijn gevoel uit als een nachtkaars. Misschien werkt het beter als je de passages omdraait, waardoor de wending het einde is, of je kort het stuk in. Je eindigt dan met een toonsoortwisseling die hongerig maakt naar meer... wat niet komt.

Mooi, gevoelig stuk met een warme pianoklank. Na twee minuten en veertien seconden is het eigenlijk voorbij. Dan krijgen we nog wel een verrassend mooie wending die me deed denken aan een truc die Vangelis op Chariots of fire uithaalde. Die truc werkte daar wel, omdat het volume en het tempo daarna omhoog gingen, maar dit stuk gaat voor mijn gevoel uit als een nachtkaars. Misschien werkt het beter als je de passages omdraait, waardoor de wending het einde is, of je kort het stuk in. Je eindigt dan met een toonsoortwisseling die hongerig maakt naar meer... wat niet komt.

Ik denk dat je niet mag vergeten dat dit stuk gemaakt was met de expliciete bedoeling om als beeldondersteuning te gebruiken. De structuur zal er daar zeker door zijn bepaald.
Mij stoort het alvast niet, dat laatste stukje erbij.

Dat besef ik, maar deze suggestie geef ik omdat Danny wil dat de muziek zonder de beelden overeind blijft. Uiteraard is het aan hem als artiest om er iets of niets mee te doen.

Akikaze en hermax : Bedankt voor de reacties. Het einde is inderdaad niet eens een climax. Dat komt mede doordat het oorspronkelijk een onderdeel van een performance (kortfilm) was en de muziek echt op die beelden gemaakt is (Hermax heeft dit goed opgemerkt). Persoonlijk vind ik het niet storend dat het op deze manier eindigt, een muziekstuk moet niet per sé altijd in grandeur en bombastiek eindigen. Ik denk ook wel dat de muziek perfect zonder beelden overeind blijft maar dat is misschien een kwestie van smaak en dat verschilt nu eenmaal van persoon tot persoon en maar goed ook :okdan:.
Mij blijft in ieder geval bij dat je het mooi vindt (net zoals de anderen) ondanks dat je het einde minder apprecieert :).

Nog altijd meer reacties welkom.

Danny

Vergelijkbare discussies

Back