Akai S2000, MESA en Windows XP

Special K

Stamgast
Ik gebruik momenteel een S2000 sampler en gebruik MESA om mijn samples via de PC in mijn sampler in te laden. Nu ben ik deze week over gestapt op XP en krijg ik MESA niet geinstalleerd. Tijdens het installeren krijg ik een foutmelding dat SCSIPlug.dll niet geregistreed kan worden in het register. Heeft iemand een oplossing voor die probleem?

Install in windows 9x modus draaien?
(dus de setup.exe properties opvragen en dan windows 95/98 mode selecteren)

Idd, wordt vaak vergeten, die compatibiliteitsmodus. Deze zit trouwens ook in Windows 2000. Bill Gates denkt toch ook aan alles.>:|. En voor zij die goed bij de les zijn, zoiets bestond ook voor Windows NT, maar da's nou niet echt een 'muzikaal' OS.

Zijn hier dan geen MCSE'ers:confused:

MCSE<>Micro Composer Special Edition (van Roland of zo) :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb geprobeerd om de die compatibiliteitsmodus te gebruiken, maar dit mocht niet baten. Ik baal als een stekker, want ik heb net windows 200 geinstalleerd om te kijken of MESA daar misschien wel op wil draaien, maar nee. Ik moet 2000 of XP draaien voor de nieuwe Cubase, ik heb cubase gisteren gedraaid en dat programma is echt enorm strak, zeker met mijn asio drivers. Dan maar een computer erbij kopen....

ik weet dat dit een oude thread is, maar voor de volledigheid en mensen die de search gebruiken.

Op http://akaiscsifaq.digidude.net/ staat hoe je mesa op w2k en xp moet installeren. In het kort komt het
erop neer dat je een scsi layer moet draaien. Gewoon win2000 drivers voor je scsi kaart installeren is volgens mij
al voldoende.

leg mij dit nog eens uithoe dit werkt

ik ben een leek met computers maar wil toch mesa op Xp draaien

mijn s3000xl met recycle werkt prima via scsi

waar kan ik die mesa software vinden lijkt wel dat het overal verdwenen is????

Ik heb met windows 2000 professional mesa gewoon aan het werk gekregen, zonder rare dingen te hoeven ondernemen!

ASPI drivers installeren, klaar...
Laatste goed werkende versie vinden kan nog wel eens lastig zijn, maar ze staan ook hier.

Niet letten op prietpraatjes dat het niet supported zou zijn etc. da's allemaal licensing bullshit.
Tip: Als je de Translator supporting files download (zelfde URL) en installeert, dan gaat het misschien wel iets keuriger dan het brakke scriptje dat de officiele Adaptec package oplevert.

Oh ja en MESA2 heb ik van de week gewoon nog bij de Akai site gedownload... hier dus via een linkje naar hun FTP geloof ik.

Ik ben recent overgestapt van win98SE naar XP.
XP herkende mijn SCSI kaart (NCR 875 oftewel
de Symbios Logic 8100S met 53C810 chip) automatisch en m'n aangesloten
externe scsi zip en cdrom deden het meteen. Ook herkende XP m'n S-2000.

Toch konden programma's als Recycle en Mesa de S-2000 niet vinden.
Toen maar de driver van de chip fabrikant geinstalleerd en sindsdien werkt
alles weer perfect. Deze laatste driver installeerde ook een ASPI driver die
als een extra shell om de basis scsi driver heen zit en blijkbaar nodig is
om via Recylce, Wavelab en Mesa samples naar je sampler te sturen.

blijkbaar ben ik de enigste die het niet voor elkaar krijgt:confused: en snap niet wat er geinstaleerd moet worden en hoe

ik probeer het nog wel ff anders zijn jullie alle uitgenodigd op de :koffie: :D :D :D :D

ik weet niet wat ik aan het kloten ben maar ik heb die driver binnen gehaald en hij instaleerd zich vanzelf lijkt wel maar ik geloof er geen reet van
zoals ik al vermeld had ik ben een leek met computers

Origineel geplaatst door matrixxx
blijkbaar ben ik de enigste die het niet voor elkaar krijgt:confused: en snap niet wat er geinstaleerd moet worden en hoe

ik probeer het nog wel ff anders zijn jullie alle uitgenodigd op de :koffie: :D :D :D :D

Oke ik zal mn best doen om het zo goed mogelijk uitteleggen,

punt 1: Koop een SCSI kaart (liefst n adaptec)
punt 2: prop de kaart in je PC en start de computer op, waarschijnlijk gaat XP nu de drivers zoeken en instaleerd de hele handel, ga vervolgens naar de Adaptec site en download de nieuwste ASPI drivers voor XP instaleren die handel.
punt 3: Download MESA bij http://www.akaipro.com effe op de site zoeken. Uitpakken en instaleren.
punt 4: zet alles uit sluit je sampler aan op je pc start EERST je sampler op als die volledig geboot is start je dan je PC op en als t goed is moet XP nu je sampler herkennen door dat ie zegt nieuwe hardware gevonden..

en als ie het nu niet doet dan weet ik het ook niet meer!! good luck

punt 1: Koop een SCSI kaart (liefst n adaptec) is aanwezig en werkt prima (29040 adaptec)

punt 2: prop de kaart in je PC en start de computer op, waarschijnlijk gaat XP nu de drivers zoeken en instaleerd de hele handel,:: ook gedaan werkt prima

ga vervolgens naar de Adaptec site en download de nieuwste ASPI drivers voor XP instaleren die handel.:: en dit vat ik niet

punt 3: Download MESA bij http://www.akaipro.com effe op de site zoeken. Uitpakken en instaleren.:::: kan hem niet instaleren

punt 4: zet alles uit sluit je sampler aan op je pc start EERST je sampler op als die volledig geboot is start je dan je PC op en als t goed is moet XP nu je sampler herkennen door dat ie zegt nieuwe hardware gevonden..
:::jajajajaaj

mijn scsi kaart werkt wel goed en ik gebruik hem nu in combi met recycle en de s3000xl maar ik kan geen mesa instaleren en dat is mijn punt hoe doe ik dat het werkt niet?????

Origineel geplaatst door matrixxx
punt 1: Koop een SCSI kaart (liefst n adaptec) is aanwezig en werkt prima (29040 adaptec)

punt 2: prop de kaart in je PC en start de computer op, waarschijnlijk gaat XP nu de drivers zoeken en instaleerd de hele handel,:: ook gedaan werkt prima

ga vervolgens naar de Adaptec site en download de nieuwste ASPI drivers voor XP instaleren die handel.:: en dit vat ik niet

punt 3: Download MESA bij http://www.akaipro.com effe op de site zoeken. Uitpakken en instaleren.:::: kan hem niet instaleren

:::jajajajaaj

mijn scsi kaart werkt wel goed en ik gebruik hem nu in combi met recycle en de s3000xl maar ik kan geen mesa instaleren en dat is mijn punt hoe doe ik dat het werkt niet?????

Wat installerd MESA niet?hij moet toch n fout melding geven?

Origineel geplaatst door tim
Oke ik zal mn best doen om het zo goed mogelijk uitteleggen,

punt 1: Koop een SCSI kaart (liefst n adaptec)
punt 2: prop de kaart in je PC en start de computer op, waarschijnlijk gaat XP nu de drivers zoeken en instaleerd de hele handel, ga vervolgens naar de Adaptec site en download de nieuwste ASPI drivers voor XP instaleren die handel.
punt 3: Download MESA bij http://www.akaipro.com effe op de site zoeken. Uitpakken en instaleren.

en als ie het nu niet doet dan weet ik het ook niet meer!! good luck

Zou alleen punt 3 in je handleiding willen veranderen, ook al is het niet een antwoord op deze vraag... het werkt wel horizon verbredend :)

Schraap $29,95 (is in euro's minder) bij elkaar en K O O P - M I L L E N N I U M - P R O voor je Akai. De site ligt er zo nu en dan uit maar H I E R vind je meer info.

Liep eerst ook te kloten met MESA tot ik van Alex Buurman (toen van Akai) deze tip kreeg. Het werkt zoveel stabieler en prettiger.

:okdan:

Back