[Track] Halley's comet (uit Solar system "small talk")

hermax

Ouwe rot
Tijdens het opnemen van het album "Solar System small talk" heb ik bij één nummer er ook eens de camera bijgezet om te filmen hoe ik het exact opneem. Ik neem namelijk gewoon audio op, live ingespeeld op zowel synth als drum. Ik neem het op met de Tascam DP32. Daarna gaan alle sporen wel naar Cubase om gemakkelijk te kunnen mixen en wat extra effecten toe te voegen indien nodig.
Ik besteed veel aandacht aan het stereobeeld dus met de koptelefoon beluisteren geeft altijd een betere gewaarwording dan vanop een smartphone of bluetooth speaker of zo.

Dit is gewoonweg KLASSE! Muzikaal gezien zit het knap in mekaar, bevat enkel mooie wendingen. Wondermooie melodie en heel goed uitgekiende geluidskeuze! Vooral de combi piano/cello doet het hem heel goed en wat te denken van die break met de stoere solo/strings contramelodie :P. En het is echt wel eens interessant om te zien hoe een "echte" muzikant zonder enig hulpmiddel dit inspeelt (zowel keys als drums). Ik doe je dat absoluut niet na.

Heel veel respect :halleluja:halleluja:halleluja

Ik hoop dat andere leden van het forum de moeite nemen om dit te bekijken/beluisteren want in mijn ogen is dit héél veel aandacht waard (moet wel bekennen dat ik dringend naar de oogarts moet 8D):

:doei:
Danny

heel, heel erg tof!

Ik zie wel weer duidelijk dat ik nog een hoop te leren heb op muzikaal gebied....

Back