Dub techno / Dub electro?

Ik heb hem nu over een beter speakersetje gehoord en het stelt me zeer teleur dat er helemaal geen bas in dit nummer zit

Uit dat speakersetje komt doorgaans prima bas maar niet bij dit nummer.
Luister eerst eens naar Lee Perry voordat je dub muziek gaat maken :eureka:

Laatst gewijzigd:
Die ken ik wel, ik maak liever mijn eigen ding. Het is nogal een andere stijl ook.

Laatst gewijzigd:

Lekker uit de hoogte comment dit zeg, jeuzus....

Ik vind het een leuke track Slave! Ik voel hier zeker wel laag. Vooral de deepmind stabjes vind ik leuk. Enige is dat ik een beetje het idee heb dat die in een andere toonsoort staan als de eerdere geluiden, misschien net 1 nootje uit het akkoord wat er buiten valt ofzo. Die metalige geluidjes zijn ook koel!

Was niet mijn bedoeling om uit de hoogte te doen. ik hou gewoon van dub muziek en dat is dit gewoon niet hoewel het wel zo heet.
Mijn frustratie denk ik. Maar laten we eerlijk zijn, wat is nou muziek zonder bas?

r zit een shitload laag in die track, misschien geen typische baslijn, maar wel een shitload bass freq's :)
Mag ik per toeval de sporen? Ik wil er wel eens mijn tape delays al feedbackend mee voeren voor de lol.

Ik snap eerlijk gezegd het punt van @Modus Operandi wel. Het is een vette track, maar de kick heeft veel sub-laag en een redelijk lange decay, en wordt daarmee zelf best boomy. Terwijl bij veel dub (en aanverwante stijl, bijv ook drum&bass) volgens mij de kick juist wat korter en hoger of snappier is om de sub baslijn alle ruimte geven.

Ik heb het nu over mijn monitor speakers beluisterd en nu hoor ik het sub laag pas inderdaad maar het is niet gebalanceerd zie ook het comment van mark Smit op je track. Ik denk dat er ruimte is voor verbetering

Back