E-MU Pro/cussion (familie van Proteus) valt na tijdje gebruiken uit.

jefffressco

Ingeburgerd
Hi all,

Ik heb sinds kort een E-mu Procussion module, maar na ongeveer een uur ermee te werken valt hij uit, geluid gaat uit en display dimpt langzaam. Als ik de module dan met een knopje uitzet dan lijkt het alsof hij wel aanstond en dan uitgaat. Als ik hem daarna weer aanzet dan lijkt er niets aan de hand, maar daarna doet hij na een paar minuten hetzelfde. Ik heb de module nog niet in een rack zitten, hij zat gewoon op m'n bureau.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat het zou kunnen zijn?

Mvg,
Jeff

ps: Verder wel een tof ding! :P

geen ervaring mee maar standaard antwoord is vast 'voeding / caps'

Klinkt alsof een van de voedingsspanningen bij opwarmen instort. Zeker als het probleem bij direct opnieuw inschakelen veel sneller terugkomt. Blijft hij het langer doen als hij weer afgekoeld is voordat je hem weer inschakelt?

Je schrijft dat het display langzaam dimt. Blijft er wel tekst op het display staan of valt dat tegelijk met het geluid weg en is het alleen de backlight die dan nog dimt?

Zo iets had ik ook met mijn procussion.
Bij mij was het koude soldeer bij de connector van de voeding print naar de hoofd pcb.
Dus bij dat kleine flatcable linksboven aan de onderkant, daar moest ik een paar eilandjes warm maken en solderen.
De kast van emu is wel erg rottig openmaken.
Succes

Klinkt alsof een van de voedingsspanningen bij opwarmen instort. Zeker als het probleem bij direct opnieuw inschakelen veel sneller terugkomt. Blijft hij het langer doen als hij weer afgekoeld is voordat je hem weer inschakelt?

Je schrijft dat het display langzaam dimt. Blijft er wel tekst op het display staan of valt dat tegelijk met het geluid weg en is het alleen de backlight die dan nog dimt?
Tekst blijft wel erop staan, maar vervaagt ook langzaam. (geluid gaat gelijk uit)

Zo iets had ik ook met mijn procussion.
Bij mij was het koude soldeer bij de connector van de voeding print naar de hoofd pcb.
Dus bij dat kleine flatcable linksboven aan de onderkant, daar moest ik een paar eilandjes warm maken en solderen.
De kast van emu is wel erg rottig openmaken.
Succes
Aaah ok! Denk je dat als ik er niets aan doe, dat het de module kan beschadigen? Is het iets waar ik gewoon mee kan leren leven, en misschien na jaren kan laten fixen (of zelf, als ik er genoeg mee gespeeld heb zodat ik er minder moeite mee heb als ik hem verpruts, ben niet zo handig :P)? Of beschadigen andere core-elementen van de procussion dan?

Thanks voor de snelle reacties!

Ik was er nog vergeten bij te vertellen dat ik zo'n hoog piepje bij hoorde! (Edit: Toen ik hem weer aanzette hoorde ik dat piepje, maar als ik dan een beetje drukte op de module ging die weg, weet niet of het door het drukken kwam of dat het toeval was) Zo'n gek piepje, beetje moeilijk te omschrijven. Het leek een beetje op zon geluidje die je hoort bij een externe flitser van een camera die oplaad na een flits, maar dan iets zachter en meer gesqueezd ofzo qua sound, maar wel echt duidelijk hoorbaar. Had wel het gevoel dat het van ergens bij de voorpanel vandaan kwam.

Back