Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

De 6 stemmen zijn speciaal ontworpen voor drumproductie. 3 stemmen zijn voor algemeen gebruik, kicks, toms en percussie, en de andere 3 zijn afgestemd op een subtractieve snare en clap, een FM-percussiestem en een hi-hat.

Er zitten ook nog wat effecten op: Er zijn 3 verschillende soorten vervorming, een vertraging, ringmodulatie en een compressor. En een 2-polige state-variable filter (LP, HP, BP, unit gain BP, notch, peak, 303-style acid filter) met resonantie & drive control.

Hij kost hier zo'n €599,00

erica-lxr2-top2-770x425.jpg
erica-lxr2-edge-770x425.jpg
erica-lxr2-rear-e1624653744733.jpg
erica-lxr2-angle.jpg

Bron: Erica Synths LXR-02 Desktop Digital Drum Synthesizer

Het gaat over drumcomputers. LXR, de LXR-02 is gewoon vijf keer te duur voor wat je e mee kan.
Klets.

Het is een uitstekende, goed klinkende en zeer uitgebreide drumsynth/sequencer. Ik heb er al jaren eentje en ik vind hem geweldig. Tweedehands vind je ze wel rond de 400.

Het is misschien teveel voor wat jij er mee wil. Maar dan nog. Waarom zoom je specifiek in op dit ding? Ik snap echt niet waarom je dit allemaal in deze draad post.

Ik durf zelfs wel te beweren dat het een van de tofste drumbakken is die je nu kunt krijgen. De sound engines zijn erg goed, er is heel veel mogelijk qua modulatie en hij klinkt gewoon echt goed. Dan nog een morph functie waarmee je tussen twee kits kunt bewegen en een vrij uitgebreide sequencer... Er valt ook wel een en ander op aan te merken, de knoppen zijn clicky, de hele UI is een beetje wonky, de sequencer is niet zo goed als die van Elektron en er zitten wat twijfelachtige keuzes in het menusysteem. Maar als je je daar overheen kunt zetten is het echt een heel erg tof ding.

Er is een LXR eurorack module, een LXR desktop drumcomputer en een LXR-02 desktop drumcomputer.

De desktops hebben een sequencer, de eurorack module niet. Het verschil tussen de LXR en LXR-02 desktop weet ik verder niet. Ik heb dus de LXR-02 desktop. En die is vet.

Qua aansluitingen is het vrij standaard MIDI of USB, en er zijn wat opties voor CV vanaf modular etc.

Ik heb nog de LXR 1, en dat is gelijk het grootste verschil, die is nooit echt afgemaakt. Ik zit nu op een of andere random firmware versie 0,37. Alles werkt verder wel en is niet buggie oid. Verder is alleen de layout ander in de LXR-02 en heb je specifieke volume controls wat echt wel handig is.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back