Vaarwel, lieve vriend

Velen van jullie wisten niet dat epilepsie dodelijk was. Laat me zeggen dat ik zelf ook verschillende epilepsieaanvallen heb meegemaakt. Je stikt gewoon, je krijg geen lucht meer, de longen houden op. Maaaaar, ik was ervan bewust dat ik zou sterven en legde mij met heel de situatie neer. "Whatever", denk je dan. Gevallen tegen het bad, bebloed naar buiten (totaal onbewust), opgevangen worden door de buren en terwijl SHIFTEN naar een andere dimensie (waar ik twee dagen heb vertoefd), diegene die het verhaal niet kennen, hier is een link:

Enne, Eduard is nu deel van het Collectieve Bewustzijn en daar heb ik toegang toe. Dus Edje is idd wel altijd bij me :)

Velen van jullie wisten niet dat epilepsie dodelijk was. Laat me zeggen dat ik zelf ook verschillende epilepsieaanvallen heb meegemaakt. Je stikt gewoon, je krijg geen lucht meer, de longen houden op. Maaaaar, ik was ervan bewust dat ik zou sterven en legde mij met heel de situatie neer. "Whatever", denk je dan. Gevallen tegen het bad, bebloed naar buiten (totaal onbewust), opgevangen worden door de buren en terwijl SHIFTEN naar een andere dimensie (waar ik twee dagen heb vertoefd), diegene die het verhaal niet kennen, hier is een link:

Enne, Eduard is nu deel van het Collectieve Bewustzijn en daar heb ik toegang toe. Dus Edje is idd wel altijd bij me :)
Klopt, ik heb iemand gekend die ook daaraan is overleden.

Een epileptisch aanval kun je ook bijvoorbeeld 1x per jaar hebben of dat je het niet door hebt.

Laatst gewijzigd:
Gecondoleerd.

ook ff hier plaatsen:

Gloomy's Tribute to Eduard Sarens - Alleen Voor Jou (Only For You)

Gloomy's Tribute to Eduard Sarens - Alleen Voor Jou (Only For You)

Dit lied is een eerbetoon aan ons geliefde forumlid Eduard Sarens, voor velen bekend als DJ Donkey Kong op het Nationaal Fruityloops Forum (NFF), en als Space Chicken op Synthforum (NL). Onder zijn andere aliassen ED-Sarin en JohnDoe28 was hij eveneens actief, maar voor mij bleef hij altijd gewoon “Edje”.

Ik leerde hem kennen in 2011 via NFF, maar het zou tot 2014 duren voor ik hem voor het eerst in levenden lijve ontmoette — tijdens een door mij georganiseerde NFF-meeting bij mij thuis. Die dag zong hij ook de vocal in die je in dit eerbetoon hoort. Het moment is me dierbaar.

Edje had een zware vorm van autisme, en ik was diep geraakt door zijn unieke manier van zijn, zijn echtheid, zijn blik op de wereld. Hij reisde vaak lange afstanden met de trein om bij mij te logeren. Tijdens die weekends verbleef hij bij mijn toenmalige vriendin en mij. Meer dan eens moesten we hem halsoverkop naar de spoedafdeling van het ziekenhuis brengen.

In 2021 overleed hij aan een zware epileptische aanval. Hij werd maar 29 jaar. Maar in mijn hart is hij nog steeds hier — een engel, altijd aan mijn zijde.

Zelf worstel ik met epilepsie, vooral in de vorm van intense slaapverlammingen waarin ik het gevoel heb te stikken. In die momenten is mijn ego angstig, maar diep vanbinnen stelt mijn geest me gerust: ik ben niet alleen. Mensen zoals Eduard, zielen zoals hij, waken over mij.

Dit lied is voor jou, Edje.

Met alles wat ik heb.
Je wordt gemist.
Maar nooit vergeten.

Jan & alle foraleden

We hebben samen de Derby EP gemaakt met 7 nummers in totaal. Deze is nog altijd en in hoge kwaliteit en gratis te downloaden via:

Gratis download op SoundCloud als je klikt op "...More":

Ook op Youtube:

www.youtube.com/watch?v=Isi4LqZIuXU

Ik ben gisteren via FB te weten gekomen dat de moeder van Eduard, Mar Sarens onlangs ook overleden is. Ik mailde haar af en toe. :(

Een engeltje erbij :engel:

Wisten jullie dat ie razend populair is geweest op Dumpert, omdat hij een lief zocht. Hij maakte ook kunst. Ik heb hier nog een schilderij van hem op de muur hangen.

Kijk maar eens naar zijn YT-kanaal. Hij is comedian geweest en ook wel echt een DJ, zie ook zijn Stampot sessie:

Back