Vic's Accountabillity draad 2021 en verder

Heb je al een JP6 gescoord? Wat goed! Voor een beetje fatsoenlijke prijs?
En werkt ie helemaal niet of alleen wat onderhoud nodig?
€4780 Het zijn kleine dingetjes werkt 99%, onderhoud nodig en lelijke houten zijkanten, die moeten weer alu worden.

Imogen al geprobeerd op je p600?
Heb alles in huis om er 1 te maken, staat op de "to do" lijst.
Jp6 en p600 samen natuurlijk de midi alpha's. Mooi stukje geschiedenis.
Ah, dat is waar ja, niet bij stilgestaan. 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Dave-Smith-Sequential-Circuits-Prophet-600-Roland-Jupiter-6-MIDI-demo-NAMM-Show-January-1983.jpg

Dit was toch de 1ste voorstelling van Midi met de P600 en JP6 ? 1982

Dave-Smith-Sequential-Circuits-Prophet-600-Roland-Jupiter-6-MIDI-demo-NAMM-Show-January-1983.jpg

Dit was toch de 1ste voorstelling van Midi met de P600 en JP6 ? 1982
Ja volgens mij wel. Of is ieder geval de foto die meestal wordt getoond wanneer het over de introductie van midi gaat.
De JX3P wordt ook nog wel eens genoemd als eerste Roland met midi, maar op deze foto is toch duidelijk de JP-6 te zien (en een hoekje van de P600)

2024 Een waarin ik mijn eigen records verbreek.
Reeds 3 synths verkocht en nog eens 2 te koop staan.

Daarnaast zijn er maar 2 bijgekomen.
We staan nu op -1 voor 2024 :okdan:

Dit jaar is mn Gearlust in overload gegaan, had eerst een lange wishlist,, en nu wil ik niets meer.
Er is zijn de laatste jaren zoveel synths uitgekomen, en ik wil ze allemaal maar zie het bos door de bomen niet meer.

STOP, PAUSE, geen gear meer erbij.

ja heb zelf ook moeite met wegdoen.
mijn modular rijkt tot in de wolken.
toch nog een Prophet 10...hmm hmmm
Denk dat mijn muziek alleen maar beter word als ik dingen weg doe.
heb best een hoop weggedaan. maar waarschijnlijk moet ik daar ook mee doorgaan. meer muziek minder gear :)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Er zijn nu 12 synths verkocht.

Ik heb nu geen synths meer in de opslag, alles is opgesteld en ready to record.

Nu moeten er nog 3 weg, keuze is moeiijk. Kandidaten zijn JX10, crumar trilogy, DW8000, Alpha juno2 (heb er 2), Z1.

Daarna gaan we de kwaliteit van de studio verder verbeteren, de kwantiteit is beter iets kleiner.

Ik krijg ook weer zin om te ondernemen, was flink gedemotiveerd door belastingdruk en regeltjes in Belgie.
Puur door de GAS, voelt een beetje misdadig aan want meer belastingeld voed het pad naar oolog. De roverheid wil wapens kopen, aan de andere kant valt er een slachtoffer hé.

Peace

Als je genoeg dreigt met wapens houdt de vijand er hopelijk mee op. Is zoals met synths he, hoe meer synths hoe minder muziek je maakt 😎

Het gebrek aan logica was totaal t doel.

Dus ff gokken, die ene alpha juno er uit, die z1 en de crumar.

Beide juno s er uit en n rack in de plek zou ik doen…

Als je genoeg dreigt met wapens houdt de vijand er hopelijk mee op. Is zoals met synths he, hoe meer synths hoe minder muziek je maakt 😎

Het gebrek aan logica was totaal t doel.

Dus ff gokken, die ene alpha juno er uit, die z1 en de crumar.

Beide juno s er uit en n rack in de plek zou ik doen…
Je optimisme is als een frisse pint op een zomers terras :biertje:

Alpha juno, z1, crumar lijkt me beste keuze, thnx.

Prophet10, polybrute12 en obx8 in de plaats (nu nog natte droom).

1 erin 1 eruit is toch wel de toekomst.

JX-10 eruit en eventueel vervangen door een JX-8P. Want die heeft wel de sound en minder brakke firmware en niet al die complexe patch/layer-management, waardoor je er in de praktijk meer muziek mee maakt in mijn ervaring.

Overlapt die Z1 met iets?
Nee, niet echt. Korg Kronos klein beetje. Het is een vrij unieke synth.
JX-10 eruit en eventueel vervangen door een JX-8P. Want die heeft wel de sound en minder brakke firmware en niet al die complexe patch/layer-management, waardoor je er in de praktijk meer muziek mee maakt in mijn ervaring.
Oei, hij staat nagenoeg altijd in dual mode, Een JX8p zou een groot verlies en een flinke stap achteruit zijn. Firmware is prima, je kan gewoon sysexen naar een cartridge en pg800 werkt prima. Vecoven 3.0 doe ik wel eens als ik tijd heb. Denk dat wij niet op de zelfde manier muziek maken. :mega:

Oei, hij staat nagenoeg altijd in dual mode, Een JX8p zou een groot verlies en een flinke stap achteruit zijn. Firmware is prima, je kan gewoon sysexen naar een cartridge en pg800 werkt prima. Vecoven 3.0 doe ik wel eens als ik tijd heb. Denk dat wij niet op de zelfde manier muziek maken. :mega:
Het grootste probleem met de JX-10 firmware is dat je Layer B niet via Sysex kunt bedienen (daarvoor heb je Vecoven nodig omdat Roland die bug nooit heeft opgelost). De MKS-70 heeft daar geen last van als je de laatste firmware gebruikt. Maar als je de PG-800 ipv een externe editor gebruik is dat sowieso geen probleem natuurlijk.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back