hallo allemaal; op zoek naar functionele handleiding van casio ctk-630

RickD

Nieuwkomer
Hallo Allen,

Ik ben Rick, woon in Den Haag en kwam recent in het bezit van een casio ctk-630, en wil graag wat met de midi hiervan gaan doen. Voor zover ik het kan nagaan is deze casio full in/out midi, maar helaas kan ik online nergens een goede handleiding vinden (alleen de technische service manual). Weet iemand hier toevallig of de originele handleiding nog ergens (online) te achterhalen is en/of wat de exacte midi specificaties zijn (regulier en eventueel specifieke functies van deze ctk-630)?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Met vriendelijke groet,
Rick

Zo te zien, zijn ze wel te vinden op download pagina's. Op Casiosite zelf zie ik het ook niet.

Ik heb even gezocht op tutorial ctk-630 en vond meteen wat: Casio CTK-630 User Manual - Page 1 of 20

Bedankt voor alle reacties.

Maar deze online handleiding is de technische documentatie; voor reparaties en dergelijke.

Ik zoek de handleiding die bij aankoop in de winkel werd meegeleverd in de doos. Met informatie over de bediening van het keyboard zelf (de knoppen) en bovendien (hoop ik) de exacte midi specificaties. Van de meeste casio's is deze handleiding wel ergens online te vinden, maar van deze dus niet. Misschien zijn er maar weinig van gemaakt en heeft niemand de moeite genomen om 'm in te scannen?

Maar ik vrees dat het nu dus een kwestie gaat worden van alles zonder handleiding uitzoeken. Ik ben er al mee begonnen, en op zich is het wel te doen. Maar als het keyboard speciale ctk-630 midi codes accepteert ga ik daar zo helaas nooit achter komen.

Heeft iemand misschien een casio ctk-??? die qua type/nummer/bouwjaar in de buurt komt? Wellicht is zo te bepalen wat ik ongeveer kan verwachten qua extra midi functies.

Nou, inderdaad. Dat is ook die ik had gezien. Dan zit er niets anders op dan Casio te mailen maar ik vermoed dat het er niet is want er komt nergens iets naar boven wat op een echte Manual lijkt. Succes!

Nou, inderdaad. Dat is ook die ik had gezien. Dan zit er niets anders op dan Casio te mailen maar ik vermoed dat het er niet is want er komt nergens iets naar boven wat op een echte Manual lijkt. Succes!

Na een paar uurtjes stug doorzoeken gister avond via google uiteindelijk toch iets gevonden op:

Staan zo te zien meer synth handleidingen op deze site, dus misschien handig voor meer mensen.

Enige minpunt is dat ze de laatste 16 bladen appendix informatie niet hebben meegenomen met scannen (waarom ?!?!?) , waar dus precies alle midi tabellen in staan. So close and yet so far ..

Back