kit laten solderen en monteren

Even googelen op `elektronica bouwkits`
Met Maps is er ook wel een goedkope winkel in de buurt die overal aan kan komen.
Ooit een bouwpakketje in elkaar gesoldeerd van Velleman een afstands bediening met ontvanger Het ding werkt na meer dan dertig jaar nog.
Dat werkte niet meteen na gesoldeerd te hebben maar na terugsturen was die gerepareerd.
De meer bekende aanbieders die ik tegenkwam.
Conrad
Velleman
Eleshop
Budge Tronics
Reigelt Opname- en afspeelmodule (Een goedkoop samplertje)
Ik heb nog twaalf van die modules gekregen van onbekend merk met schema maar ik heb er nog geen `stroom` op durven zetten. Het ziet er nogal amateuristisch uit.
Er gaat nogal wat tijd in zitten om alles na te lopen.

bij MOUSER betaal je altijd BTW en invoerrechten over je bestelling....
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen bij Mouser (is wel alweer een jaartje of zo terug dat ik daar de laatste bestelling heb gedaan). Ik vind het zelf wel prettig winkelen daar omdat ze veel hebben. Als je bij meerdere winkels moet bestellen ben je dan soms toch duurder uit.

Laat ons zeggen dat een jasper aan parts 250 kost. Ik heb een behuizing in hout laten maken, laten sturen naar Pat. Laten samenstellen. Verzending. Wat pakweg 800 a 1000 euro samen. Daarom koop je beter 2e hands.
De Jasper durfde ik na een module of 20 zelf gebouwd te hebben wel aan en is me ook gelukt. Bij de TTSH vond ik dat toch wat tricky; dure PCB's & kast en complexe en grote BOM. Daarnaast ook nog al die revisies waarbij bij elke wel wat raars zat. Dus die heb ik uiteindelijk ook door Patrick/DSLman laten bouwen. Vooral omdat hij de meest ervaren bouwer van de TTSH was. Daar heb ik geen spijt van gehad, inderdaad wel een stuk duurder dan wanneer je 'm zelf zou bouwen. Maar je hebt iig de zekerheid dat hij het goed doet. Dat vind ik weer een beetje het nadeel van een 2e hands DIY apparaat, het is lastiger in te schatten hoe goed hij gebouwd is.

ik zou beginnen met wat simpele gitaarpedaaltjes. Je kan altijd wel een effectje gebruiken, de prijs is laag, alle onderdelen zijn er vaak bij en thru hole (door het gaatjes steken van onderdelen, iets simpeler te solderen). Musikding heeft er een hoop.

ik zou beginnen met wat simpele gitaarpedaaltjes.

Ja, helemaal mee eens. Conceptueel ook simpel, er gaat een signaal in en er weer eentje uit, iets dat zelf een signaal opwekt is vaak alweer wat ingewikkelder. Ook prima om een begin te maken dat je begrijpt wat de elektronica doet.

Sinds wanneer is dat dan? Ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen bij Mouser (is wel alweer een jaartje of zo terug dat ik daar de laatste bestelling heb gedaan). Ik vind het zelf wel prettig winkelen daar omdat ze veel hebben. Als je bij meerdere winkels moet bestellen ben je dan soms toch duurder uit.
Ik heb al bijna 6-7jr niets meer besteld. Volgens mij is het doorberekend in de prijs, die indruk had ik wel altijd. Voordeel daarvan is dat je niet aan de deur nog een factuurtje ontvangt. Met bestellen binnen de EU heb je geen invoerrechten alleen is de vraag: hebben ze alles op voorraad of in het assortiment....

Eens, bestellen bij meerdere toko's kost vaak duurder door verzendkosten etc....
Maar ja, hoe vaak komt het wel niet voor dat ze net niet voldoende voorraad hebben of je bent toch nog iets vergeten... :(

Eens, bestellen bij meerdere toko's kost vaak duurder door verzendkosten etc....
Maar ja, hoe vaak komt het wel niet voor dat ze net niet voldoende voorraad hebben of je bent toch nog iets vergeten... :(

Of dat een leverancier gewoon iets niet heeft. Ik ben nog geen distributeur van componenten tegengekomen die echt alles heeft.

Dag mensen, bedankt voor de vele reacties.

Weet iemand hoeveel uren het gemiddeld in beslag neemt om door iemand met kennis van zaken een doorsnee synth-kit, in elkaar te solderen/monteren?

Back