Freakydile
I used to be a snaredrum
Ik ga eerdaags eens proberen wat je zegt, dat zou cool zijn!!!! Thanks for the help en om me de juiste richting in te helpen!!!Alexander Dupuis sonificeert pur sang: zijn patches lezen een "willekeurige" image of filmpje in en over iedere horizontale lijn neemt hij een gemiddelde dat de waarde van een samplemoment van de variable density track bepaalt. De bronfilm moet wel zorgvuldig geprepareerd worden, anders is de geluidsoutput tamelijk oninteressant.
Mijn filmpje hierboven heeft een net andere invalshoek: ik heb een patch in Jitter gemaakt die een audiofile inleest en omzet naar een variable density track. Nu is het natuurlijk leuk daar verder iets mee te doen. In eerste instantie kun je Alexander's patch gebruiken om mijn filmpje in te lezen en weer af te spelen. Tussen deze twee stappen kun je dan nog allerlei modulaties toepassen. Maar printen naar een optisch medium is natuurlijk nog leuker. En wie weet zijn er nog wel antieke 'light valve'-afspeelmachines in omloop die vroeger in de bioscopen werden gebruikt..