Lexicon pcm 70

Status
Please reply by conversation.
Ik wil je zoektocht zeker niet in de war sturen. Zelf een PCM 70 gehad(zie foto)
Echter ook weer verkocht. Imho zijn er voor die prijs betere en goedkopere alternatieven. Zeker de TC M2000 / 3000 in het oog houden.
Ik heb de ook 2000 gehad en die galmen vond ik toch superieur tav de 70.
Succes met de zoektocht!

Attachments

• DSCN1456_small.jpg
    DSCN1456_small.jpg
    252,9 KB · Bekeken: 159
Bedankt voor de tip , maar indien ik er eentje vind voor een ok prijs hou ik het momenteel toch liever bij de PCM 70 :)

Een TC2000 of 3000 heeft echt niets te maken met een PCM-70.

De PCM70 klinkt uniek en juist voor een TC2000 of 3000 heb je alternatieven, voor een PCM70 heb je geen goedkopere alternatieven.

Het enige alternatief voor een PCM-70 is een NIET geupdate (dus first revission) Lexicon 300,die heeft dezelfde gruisige organische reverbs algo's als de PCM-70

De PCM70 klinkt uniek
Subject to debate. Lees Gearspace er maar eens op na.:) Op mijn werk heb ik uitgebreid met de Bricasti M7 kunnen spelen.
Dan gooi je die PCM70 zo in de vuilbak. Jajaja...ik weet het...er is geen prijsvergelijk mogelijk.

Subject to debate. Lees Gearspace er maar eens op na.:) Op mijn werk heb ik uitgebreid met de Bricasti M7 kunnen spelen.
Dan gooi je die PCM70 zo in de vuilbak. Jajaja...ik weet het...er is geen prijsvergelijk mogelijk.
Wat is je punt ?, een Bricasti heeft niks te maken met een PCM-70,en dus prijsvergelijkingen zijn ook niet van toepassing.

Ik vermoed dat de topic-starter voor een goede reden toch een PCM-70 zoekt.

Ter zijde ik heb een S-Rev1 met dual dsp board met custom CD met al de Bricasti IR presets ,en de stock Yamaha S-Rev1 acoustische spaces klinken ver beter dan de artificiele emulaties uit een Bricasti.

De uitdijende berekeningsmogelijkheden van een hardware IR machine evenaard realisme onverkrijgbaar met enige andere reverb,zowel VST als hardware.

Dus die Bricasti,gooi die maar weg...bij wijze van spreken, als je dacht dat het de beste is kwa real room/spaces emulatie,not!

Maar een PCM-70 heeft een unieke klank,ze blijven maar stijgen in prijs terwijl een second hand Bricasti maar blijft zakken in prijs...dat zegt genoeg.

Maar een PCM-70 heeft een unieke klank,ze blijven maar stijgen in prijs terwijl een second hand Bricasti maar blijft zakken in prijs...dat zegt genoeg.
Koop gerust de PCM70. Ik ben echt oerdom geweest om mijn PCM70 te verkopen... want dan had ik nu 2000€ kunnen vragen.
Je hebt altijd wel mythe believers die graag in de buidel tasten...:D

Koop gerust de PCM70. Ik ben echt oerdom geweest om mijn PCM70 te verkopen... want dan had ik nu 2000€ kunnen vragen.
Je hebt altijd wel mythe believers die graag in de buidel tasten...:D
Als 1 van de meest gebruikte reverb units ooit is de gruizige sound van de PCM-70 zo kenmerkend dat er weinig mythe aan te pas komt.

Een Lexicon 480L is ook een mythe dan lol

Bedankt , heb ik ook zien passeren maar de prijs is ietsje teveel aan de hoge kant :) Thanks anyway !

Status
Please reply by conversation.
Back