Compacte hardware setup lijst met USB gevoede midi gear.

Het is zeker niet DIY met een grote knutselpartij. Het spul is tegenwoordig zelfs te koop in supermarkten. Zeker bij een Action winkel voor weinig. Onder de €5. Het gaat van twaalf volt naar vijf volt. Met een USB uitgang 5 volt. (Andersom is bijna niet te koop en duur.)
Als de hogere spanning (12) wat zakt door gebruik dan blijft de leverspanning hetzelfde door de kant en klaar gekochte autoadapter voor de sigaretten aansteker waarin een zenerdiode verwerkt zit.
Of het is schakelend. Maar open hoeft deze niet.
Voor de Raspberry Pi is het beter een 3 ampère of meer te kopen voor de zekerheid.
(Ik kocht een 4,5 Amp 5Volt voor 4,5 euro met een steker voor 230V bij de Aldi maar dat telt niet voor mobiel mee te nemen).
raspberry pi tips : Zorg voor een continue stroomvoorziening 5V want als het en beetje rammelt vanwege een kleine onderbreking dan is het afgelopen met de aardigheid.
Opstarten duurt te lang.
2,5 jaar later :D Ik heb inmiddels een 18v makita naar 12v adapter blok en dan een 12v naar 220v converter, nu kan ik tot 200 watt knallen, of ik nou in de buurt van de auto ben of onderweg.
Dus die oplossing van jou was zo gek nog niet ! Ik zat een beetje te autistisch te focussen op die 5v 2.1A usb adapter op de makita accu dus excuses als ik een beetje geirriteerd overkwam.

Inmiddels voor een compacte setup gekozen in de vorm van een Electribe MX (berg pcm + 6 synths !) en azend op de nieuwe 1010music Bento met interne accu, dan nog een volca mixertje erbij, meer niet nodig:
1752398758491.png

Back