Arabian Mystic

Bahamut

yip yip
Nieuw projectje begonnen genaamd Solar Circle voor ambient/cinematic/atmospheric music.

Laatst eens in de vele drumkits gedoken die in de Yamaha MODX-8 zitten.
Vooral de New Iranian Kit 1 en 2 vond ik erg geinig en van 't één kwam 't ander....

Het meeste van deze track komt uit de MODX (waaronder alle percussie, de fluit (ney) en de strings), daarnaast enkele sounds uit Omnisphere en de synth sounds komen uit Spire.

De "verrassing" op het eind is het volledige 6 noten "Mystic chord" van componist Alexander Scriabin, want waarom ook niet. :)

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Het geluidspallet in zijn geheel bevalt prima.
maar zou hier en daar nog wat spannender mogen

het klinkt precies zoals je zou verwachten in die stijl, mooi gedaan :)

Ja, het klinkt zeer zeker arabisch, wat voor percussie instrumenten zitten erin? Hoor geen darbuka, die wordt ook veelvuldig gebruikt in de arabische wereld. Maar deze passen ook heel goed.

Dank voor de leuke reacties!
Hoe de percussie instrumenten precies heten, weet ik zo niet. Alles komt uit oosterse drumkits op de Yamaha MODX die ik verrassend bruikbaar vond.
Als je het echt graag wil weten, zou ik de namen van de sampletjes erbij kunnen zoeken.

Mooi hoor...:okdan:
Wereld music maken/mengen met synths.
Beetje prijzig misschien én een stevige pc nodig...
én misschien kende je het al...
But, :

fgn.png

Klinkt erg knap en overtuigend. Combinatie van het ambient begin met het oosterse body is super. Hier en daar dan nog eens een vocal sample bij. Nice. Ik dacht dat "Lawrence of Arabia" z'n troepen zou beginnen toespreken ;) .

Heb je nu die oosterse percussie patronen zelf ingespeeld of zit dat zo mee in een "style" of "pattern" in de MODX?

Knap in ieder geval, zeer knap :okdan:

:doei:

Thanks! :)
De percussie patronen heb ik zelf ingespeeld en daarna wat quantize en swing toegepast.
De vocal sample is een Tuvan throat singer uit Omnisphere.

Wowww knap werk, Bahamut!

Eén puntje...... ik hoor het zelf niet, vanwege mijn Westerse oren, maar ik kan me voorstellen dat hier met vraagtekens naar wordt geluisterd, door mensen met Arabische roots - niet vanwege de sounds en jouw arrangement, maar de Westers gestemde tonaliteit..

Yamaha was, jaren geleden, de enige met een keyboard dat Oosterse toonladders ondersteunde. Misschien zit die technologie ook in je MODX..?

Dank!
Goed gehoord.
Mijn theorie kennis is redelijk basaal en houd me er meestal niet zo mee bezig.
Ik koos een toonladder die vrij arabisch achtig klinkt en lekker makkelijk onder de vingers ligt: A Bes Des D E F G en die dan 3 halve tonen omhoog getransponeerd naar de C zodat het (volgens mij) beter paste bij de percussie, dus eigenlijk hoor je C Des E F G As Bes.
Dat is formeel inderdaad geen arabische toonladder maar - kennelijk - de C majeur phrygian toonladder.

My bad, ik gebruikte de term "toonladders", maar doelde op de stemming daarvan (een A is dan geen A meer, dat verhaal) - vraag me wel af of het je track ten goede zou komen.. was misschien meer een gedachte hardop..

Zo'n phrygian ladder werkt inderdaad prima voor de vibe die je wilde bereiken.

Back