Arturia Microfreak midi-probleem icm Keystep en Unitor8

ZERO1985

Stamgast
Hoi,

Mijn Arturia Microfreak reageert wél op de midi out van m'n Keystep als ik deze rechtstreeks aansluit. (daar heb ik een trrs naar midi type B adapterkabeltje voor gekocht).

Het gekke is dat met m'n Emagic Unitor8 ertussen de Microfreak niet meer op m'n Keystep reageert, echter wel op ándere instrumenten die op de midi ins van de Unitor8 zijn aangesloten...

(midi-instellingen van de Microfreak kloppen geloof ik gewoon)

Daar snap ik dus echt niks van. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik fout doe? Kan het zijn dat de Unitor8 niet met het trrs midikabeltje overweg kan?

Groet, daan

probeer eens een midi monitor app op je computer?

Ik heb wel eens MidiOx gebruikt om te kijken waarom m'n Unitor8 gek deed toen, maar dit keer weet ik dat er niks mis is met dat ding; het reageert op alle midi in signalen en geeft via out alles door aan de verschillende apparaten. Alleen specifiek niet de midi out van de keystep aan de midi in van de microfreak... Waar zou ik in zo'n app op moeten letten?

als de app bijvoorbeeld enkel clock krijgt op een bepaalde output. Voorzover ik begrijp is de unitor te programmeren qua routing.
Maar je had t dus al getest. gaat de stekker die genoeg in 't toestel? Had ik al n keer... Dat ie niet dieg genoeg inzit (bij een ander toestel)

Opgelost! M'n Unitor8 staat in patch modus, patch 1 om precies te zijn, en dan moet ik niet de keystep en de microfreak op dezelfde poort op de unitor doen vanwege de routing... 🙈

Keystep zit nu op iets anders dan midi in 7 van de unitor8 (de microfreak zit al op OUT 7) en het werkt! 😊 Toch bedankt!!

Attachments

• Screenshot_2022-03-14-19-07-45-617_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_2022-03-14-19-07-45-617_com.google.android.apps.docs.jpg
    135,2 KB · Bekeken: 181
Die info kan nog wel ooit van pas komen, ik heb nog zo'n unitor die hier werkloos is en als ie niet verkocht geraakt, komt ie ooit wel hier aan de beurt :D

Back