Bastion (Stoter's Rebuild)

stoter

.

Aanvankelijk bedoeld als remix, maar voor nu is het een reconstructie.

Vriend van me liet het origineel horen en ik was zó geïnspireerd, dat ik niet wilde wachten op de losse sporen :D

Wat ik wilde gebruiken heb ik "gewoon maar" nagebouwd en een eigen twist gegeven.

Wie weet, komt er nog een tweede versie mét samples uit het origineel - maar deze kan misschien al op zichzelf staan. Benieuwd wat jullie vinden.

U hoort voorbij komen: Cherry Audio Voltage Modular (VM900) + TAL Bassline voor de melodieën, bassline(s) en ruis // Elektron Machinedrum voor de kick en rimshot, Plogue Chipsounds voor de "hihats" // FX voor de.. tja.. effecten :) voornamelijk Baby Audio SuperVHS en Arturia Tape MELLO-Fi.

Geniet.
-xx-

Hola stoter,

Mooie Bassistrack:okdan:
Voor mij zelf mis ik wat hoge instrumenten erin,en dan een stereo veld.

Groeten van andreos:)

Heel mooi!! <3 Lekkere sounds ook. :)

Ik heb even zitten zoeken op het origineel omdat ik wel nieuwsgierig ben.. maar ik kom het steekwoord "Bastion" zoekend op YT op computergames uit.. ??:D

Voor mij zelf mis ik wat hoge instrumenten erin

Ik heb nét alsnog die sporen ontvangen - wie weet levert dat nog iets op..

en dan een stereo veld.

Oei, ik dacht dat ik die wel check had.. mocht het van jou nog wat breder?

Dank voor je reactie! :okdan:

Heel mooi!! <3 Lekkere sounds ook. :)

Dank je wel man! :) Gaaf dat de sounds opvallen, was een van de weinige momenten dat iets nagenoeg precies uitpakte zoals ik 't in m'n hoofd hoorde.. Misschien niet (meer) hoorbaar, maar deze is flink beïnvloed door de soundtrack van Tenet.. sowieso gave film, maar ook echt een vette muzikale ervaring.. aanrader..

Ik heb even zitten zoeken op het origineel omdat ik wel nieuwsgierig ben.. maar ik kom het steekwoord "Bastion" zoekend op YT op computergames uit.. ??:D

Ha, wat leuk! Helaas is het origineel nog niet publiekelijk uitgebracht. Heb 'm gevraagd of 't nog es uitkomt, keep you posted..!

Voor nu was het een bonus voor donateurs van dit project:

Laatst gewijzigd:
Heel fijn! Lekker slepend en creapy!

Mooie ongrijpbare track, vond ik de eerste keer. Daarna tenet maar eens even bekeken (was vergeten dat ie op nog mijn lijstje stond)
En nu vindt mijn brein alles ongrijpbaar geloof ik...
Beide de moeite waard in ieder geval!

Mooi hoor hoe het zich opstapelt. :okdan:
Ik mis wat hi-end /tones...

Verder...
SMILEYS 2.jpg

Lekker hoor. Misschien dat alleen die pads die er langzaam steeds feller bijkomen iets meer in het midden kunnen staan (lijkt nu wat naar rechts te zijn) en/of iets meer galm kunnen hebben. Verder niets op aan te merken, fijne subtiele opbouw ook.

Mooie opbouw en sounds! Klinkt wel wat soundtracky, ja. Ik ga ook de film maar eens bekijken.

Heel fijn! Lekker slepend en creapy!

!!

yeah!!

mooie details tevens... de andere termen zijn al genoemd; slepend, klinkt goed van alle kanten...

Een hele mooie en avontuurlijke track.

Dank jullie wel!! Fijne complimenten zeg! :)

Mooie ongrijpbare track, vond ik de eerste keer. Daarna tenet maar eens even bekeken (was vergeten dat ie op nog mijn lijstje stond)
En nu vindt mijn brein alles ongrijpbaar geloof ik...
Beide de moeite waard in ieder geval!

Dat "geloof ik" maakte het af, hahaha... en dank!

Mooi hoor hoe het zich opstapelt. :okdan:
Ik mis wat hi-end /tones...

Verder...
SMILEYS 2.jpg

Dank je wel! Bedoel je dat er (wat jou betreft) geluiden ontbreken, zoals @andreos aangaf? Of mis je hi-end in de partijen die er al in zitten?

Lekker hoor. Misschien dat alleen die pads die er langzaam steeds feller bijkomen iets meer in het midden kunnen staan (lijkt nu wat naar rechts te zijn) en/of iets meer galm kunnen hebben. Verder niets op aan te merken, fijne subtiele opbouw ook.

Thanks! Je bedoelt die hoge(re) toon denk ik eh? Die één hoogte aanhoudt, en in de opening te horen is, voordat de bassline erin komt? Zal 't onderzoeken, snap wat je bedoelt (als mijn aanname klopt).

Mooie opbouw en sounds! Klinkt wel wat soundtracky, ja. Ik ga ook de film maar eens bekijken.

Dank! En veel plezier :)

Dank je wel! Bedoel je dat er (wat jou betreft) geluiden ontbreken, zoals @andreos aangaf? Of mis je hi-end in de partijen die er al in zitten?
Dat je misschien met dat bass loopje wat zachte hi freq (een opkomende hi-hat die er tussen komt en die van links en rechts gaan en je vervolgens weer uit fade)
net genoeg om het loopje duister te laten sprankelen.
voor de rest een gaaf nummer.:okdan:

Back