Elektron Syntakt - 12 track drumcomputer en synthesizer

elektron-new-sounds-from-a-new-place-02.jpg

Elektron is hype aan het opbouwen voor iets nieuws. Voorlopig alleen nog een korte YT-clip, en een tracklist met muziek die exclusief met het nieuwe product gemaakt zou zijn.

Er wordt al gefluisterd dat het iets granulairs zou kunnen zijn. De zinsnede "for a slice" is inderdaad een opvallende woordkeuze.

Meer nieuws volgt vast en zeker.

bron:

edit: aangepast aan minimale nieuws-vereisten door het mod-team

Last edited by a moderator:
Start en eindpunt editen zou ook wel fijn zijn mits je je eigen samples kan laden. Als dat niet kan dan zullen ze wel rekening hebben gehouden met fase enzo

Ik vind de hihats op dit moment ook het zwakste punt van de Syntakt.
Je bent zeker niet de enige.

Had een sample player nooit verwacht op de ST dus zo een “machine” erbij is een leuke xtra toevoeging.

Je bent zeker niet de enige.

Had een sample player nooit verwacht op de ST dus zo een “machine” erbij is een leuke xtra toevoeging.
Nou zeg dat wel.
Hij zal ongetwijfeld beperkt zijn qua mogelijkheden (Elektron kennende), maar ik vind dit dus wel een pluspunt van Elektron (dat ze 4 jaar na de introductie nog zo'n grote update doen)

Die samples zijn nog het minst interessante van die hele update! Ik ga het hardst op de ctrl all in combinatie met layeren van tracks, wat het een soort van 8 voice poly synth maakt als ik het goed begrijp 😀😀😀

Laatst gewijzigd:
Wow, wat een update!
Ik hoop dat ze die parameter snap bij trig locks ook gaan implementeren bij de DT2. Das nu nogal onhandig.
Die samples zijn nog het minst interessante van die hele update! Ik ga het hardst op de ctrl all in combinatie met layeren van tracks, wat het een soort van 8 voice poly synth maakt als ik het goed begrijp 😀😀😀
Als ik het goed begrijp, is het layeren toch juist dat alle tracks dezelfde noot spelen?
Niet dat je polyfoon speelt.

Wow, wat een update!
Ik hoop dat ze die parameter snap bij trig locks ook gaan implementeren bij de DT2. Das nu nogal onhandig.

Als ik het goed begrijp, is het layeren toch juist dat alle tracks dezelfde noot spelen?
Niet dat je polyfoon speelt.
My bad heb je helemaal gelijk in. Hij is natuurlijk al polyfoon. Ik maak vaak akkoorden met 1 nooit door meerdere osc ten opzichte van mekaar te tunen. Maar dat is natuurlijk niet polyfoon. Ik kan niet wachten tot m’n kids in bed liggen 😎😎😎

My bad heb je helemaal gelijk in. Hij is natuurlijk al polyfoon. Ik maak vaak akkoorden met 1 nooit door meerdere osc ten opzichte van mekaar te tunen. Maar dat is natuurlijk niet polyfoon. Ik kan niet wachten tot m’n kids in bed liggen 😎😎😎
Het control all maakt jouw manier inderdaad een stuk makkelijker.
Have fun!

Alleen de sample engine maakt het al dubbel en dwars waard. Eindelijk 909 hats :D

Sample machine joehoeee

Nieuwe mute functie yes yes

En die veel simpelere control all :okdan:
Gedaan met de kick en drum snare tracks the parameter locken!

Ja mooi. De Syntakt is wel echt een krachtpatser geworden nu, tof om te zien hoeveel creatieve omwegen mensen al gevonden hebben om veel meer voor elkaar te krijgen dan op eerste gezicht mogelijk lijkt.

Back