East vs West | 0 - Coast & Grandmother, Electronic, down tempo

Tierelantijn

Gibberish
Sorry voor de onzinnige titel. Maar ik heb dus weer een track gemaakt.
Alles opgenomen in mono. Daarna gemixed in ableton. Plugins die een belangrijke rol spelen: Soundtoys Tremolator, Arturia Plate Reverb.
Op het master spoor o.a. een tape sim van waves, Maxx bass van waves, Fab Filter Q en Ozone 8 (?)

Zoals altijd benieuwd naar reacties op mijn bouwsels...

Klinkt erg spannend en imponerend.
Had van mij nog wel wat langer gemogen.
Klinkt prima, ja mocht wat langer :)
Ik kijk nog naar de lengte, bedankt voor de feedback

Geinig. Ik weet het niet helemaal met de mix, het lijkt of er een beetje geluiden over elkaar heen staan in het mid(hoog). Of die ietwat stotterende sound staat gewoon wat te hard ofzo.
Je hebt wss gelijk, bedoel je het drukste gedeelte ( dat zich ook herhaalt aan het einde) met een soort van dubbele lead? Ik weet het daar ook nog niet helemaal mee. Ik heb geprobeerd het te EQ-en zodat de een ruimte voor de ander overlaat, maar ze vechten wel om aandacht ja

Geinig. Ik weet het niet helemaal met de mix, het lijkt of er een beetje geluiden over elkaar heen staan in het mid(hoog). Of die ietwat stotterende sound staat gewoon wat te hard ofzo.
Heb een nieuwe versie gemaakt, geheel iets 'brighter', het stuk waar het druk is in het midden hoog heb ik iets meer uitgesmeerd en anders gemixed.

De track is nu ook langer. Veel details toegevoegd, niet perse heel opvallend.

Ik weet het niet helemaal met de mix, het lijkt of er een beetje geluiden over elkaar heen staan in het mid(hoog). Of die ietwat stotterende sound staat gewoon wat te hard ofzo.

Eens. Ter info: heb de tweede versie beluisterd. Gave track trouwens!

bedoel je het drukste gedeelte ( dat zich ook herhaalt aan het einde) met een soort van dubbele lead?

Voor mij is het dat FM/bitcrushed geluid dat op 0:16 erin komt en begint te pieken rond 0:22.. plus de extra sounds die dat weer aanvullen.

De centrale baslijn + beat verzuipt, door alle..... ghehe.... tierelantijntjes..

Gebruik je sidechain-compressie? Kan nog een optie zijn, als zachter zetten niet lekker werkt. Zou 'm dan triggeren op de 1 en de 3, bij deze.

Back