Prophet 08PE of REV 2 keys

Status
Please reply by conversation.
Ik heb meerdere 8v's aangeboden gekregen, maar ik zoek een 16v, ik kan er een kopen via Marktplaats maar voor niet al te veel meer ook een nieuw die ex btw niet veel duurder is, dus mogelijk doe ik dat.

Maar ik ben er nog niet uit, voor minder geld koop ik een Novation Summit, dus dat zou ook wat kunnen zijn. Even laten bezinken dus.

Summit natuurlijk, al was het alleen al vanwege de filter configuratie (via menu). Sinds OS 2.1 is het echt een vette bak en sowieso heeft ie veeeeel betere effecten dan de rev2 (mocht je dat belangrijk vinden). + Je houd knaken over :-)

Ik heb vorig jaar mn 16v op de kop kunnen tikken voor 1150euro.
Intussen is alles wel 10 a 15% duurder.
Hij is dat waard maar niet veel meer, zou nooit een 8 voice willen.

Novation Summit heb ik maar een uur op gespeeld bij key music, was onder de indruk, durf zelf te zeggen beter dan de rev2.

Als de gelegenheid zich voordoet dan komt er nog wel eens een 2dehand Summit. We zien wel wat ze volgend jaar doen 2dehands.

Zou ook wel voor de summit gaan in jou geval.

Da's een mooie prijs inderdaad voor een REV2. Voor zo'n bedrag zou ik hem gelijk kopen. :-)

De Summit ben ik nog aan het onderzoeken, hij klinkt erg vet, misschien iets té vet voor mij, ben er nog niet uit.

geduld is een mooie zaak en beter voor de portemonnee :biertje:

Ben benieuwd waar je uitkomt. kijk ook eens naar de prologue 16v. weinig modulatie maar niet slecht van klank, ook wat aan de vette analoge kant.

De Summit ben ik nog aan het onderzoeken, hij klinkt erg vet, misschien iets té vet voor mij, ben er nog niet uit.

Ik heb een Summit sinds hij net op de markt kwam. Persoonlijk vind ik het een van mijn beste synth investeringen ooit.
En wat vet klinkt, kan je dun laten klinken, maar vice versa ligt dat heel wat moeilijker.

Het is een fel gecontesteerde synth, maar check ook zeker eens de Waldorf Kyra. A league of it's own! 4096 waveforms, 128-stemmig, 8 stereo audio streams over USB recht in je DAW, dual filter, zeer uitgebreide FX sectie. Check zeker de Review van Tim Shoebridge op Youtube! Ik heb m' gekocht als nieuw voor 1K€ en dan krijg je toch wel héél veel synth met een heel eigen sound voor die prijs...

Mocht je een Summit overwegen; ik heb een in mint verkerend exemplaar die wel naar een huisje zou mogen. Hoef er niet vanaf maar krijgt nu erg weinig aandacht ivm vaderschap ;)

Status
Please reply by conversation.
Back