Er is een manier om.....

Dozart

Ouwe rot
Ik ben met een track bezig, die een samenwerking wordt met een zangeres. Nu vroeg ik mij af of er een manier in om haar online live te verbinden met mijn DAW? Dus dat zij thuis iets inzingt, en die vocal rechtstreeks online te verbinden is met een kanaal in Ableton, zodat ie rechtstreeks in ableton binnenkomt. Dit zou toch vast tegenwoordig mogelijk moeten zijn? Maar ik weet uiteraard niet hoe. :kont:

Iemand die weet of dat kan, en hoe?

Wat heeft de zangeres aan haar kant staan aan spullen? Kan ze zelf doen wat nodig is om zoiets op te zetten? Ik lees bv. over de bovengenoemde VST Connect: "a solid Ethernet connection direct to your router or modem is highly recommended at both ends", tegenwoordig hebben veel mensen al geen idee meer wat een Ethernet verbinding is omdat ze alles draadloos doen. En als alles goed is geinstalleerd en aangesloten is het nog maar de vraag of het echt goed gaat werken, de snelheid van het budget internetabonnement van de tegenpartij valt tegen, er treden toch onverklaarbare issues met latency op die zich moeilijk laten oplossen, etc.

Wat is de meerwaarde precies? Want dat mis ik eventjes. Zodat je tegelijk kunt mixen en arrangeren of?

Ik stuur zelf altijd wavejes vanaf t begin van mn DAW-sessie en zorg dat ze van t precies zelfde moment weer renderen en kun je dat perfect thuis weer in je eigen sessiefile zetten.

Misschien Endlesss?:

Volgens mij is dit inderdaad de meest aangewezen plugin hiervoor, als ik de beschrijving zo lees.
Moet me er van de week even in verdiepen. Thanks voor het noemen hiervan!

Wat heeft de zangeres aan haar kant staan aan spullen? Kan ze zelf doen wat nodig is om zoiets op te zetten? Ik lees bv. over de bovengenoemde VST Connect: "a solid Ethernet connection direct to your router or modem is highly recommended at both ends", tegenwoordig hebben veel mensen al geen idee meer wat een Ethernet verbinding is omdat ze alles draadloos doen. En als alles goed is geinstalleerd en aangesloten is het nog maar de vraag of het echt goed gaat werken, de snelheid van het budget internetabonnement van de tegenpartij valt tegen, er treden toch onverklaarbare issues met latency op die zich moeilijk laten oplossen, etc.

Men beloofde toch dat je onder 5G realtime operaties kon gaan uitvoeren? :P

Wat is de meerwaarde precies? Want dat mis ik eventjes. Zodat je tegelijk kunt mixen en arrangeren of?

Ik stuur zelf altijd wavejes vanaf t begin van mn DAW-sessie en zorg dat ze van t precies zelfde moment weer renderen en kun je dat perfect thuis weer in je eigen sessiefile zetten.

Zodat ze gewoon op afstand hopelijk direct mee kan doen en precies dan binnenkomt in ableton, met op haar stem alle effecten en geluidsafstellingen ook voor haar gelijk voel en hoorbaar. Dat is een beetje het idee zeg maar.
Niet noodzakelijk. Maar mogelijk wel superprettig voor haar en voor mij.

Ah zo, oke. Kan me zeker voorstellen dat dat voordelen kan hebben

Precies... en tegenwoordig kunnen ze veel. Dus dat moet ook zeker niet meer tot de onmogelijkheden meer behoren, zou je zeggen.
Endless studio kan dit mogelijk. Van de week eens even goed in verdiepen.

Laat even weten als je het voor elkaar hebt gekregen (en of het prettig werkt).
Wij hebben het in corona tijd geprobeerd via een gratis netwerk deel ding (Ninjam heette het van Cockos, werkt voor Reaper), maar het bleek erg lastig om zonder latency te krijgen. Maar we waren wel met z'n vieren.
Dus misschien was dat teveel van het goede.

Back