weer op zoek naar een DX7

ADW

Nieuwkomer
Na vele jaren weer begonnen met muziek maken. Voornamelijk jaren 80 en '90. Vroeger veel gespeeld op een Korg M1 en DX7 en nu zelf op zoek naar een DX7 MK1.

De DX-7 was de eerste echte synth die ik kocht van mijn eerste loon. Laten meebrengen door mijn ouders die aan de kust in de buurt waren. Holy Moly,
how to program, how to program..... Maar de toetsen zijn nog steeds de beste die ik in huis heb. Dat maakt zeer creatief... Heb er eens een ipad programmer
aangehangen via een ipad. Dat was wel leuk, maakt het iets doenbaarder... Maar ik wist nog niet wat ik deed, enkel bestaande sounds altereren...

Echte rhodes, bassen en bells... ze komen, uit de DX-7... Een TX-7 heb ik ook eens gehad, an sich hetzelfde, enkel niet zo een leuk keyboard natuurlijk...

Ik zag daarnet hier op Marktplaats een Yamaha TG77 te koop staan.
En op 2dehands.be zag ik een DX-27, niet hetzelfde maar misschien kan je daar al iets mee. 😉

ben zelf nogal dx7II f/fd fan,

is gewoon 2 keer dx7 in 1 synth

Welkom. :) Volg je dromen.. :engel: M1 was voor mij ook een indrukwekkende synth destijds.. maar de DX7 geeft mij nog steeds nostalgische gevoelens.. ik heb em zelf ondanks vele FM synths te hebben gekocht ook weer in huis gehaald. Voor mij waren het de looks.. net zozeer de sound.

Heb laatst een puntgave folder die ik nog had ingescant.. zo geweldig. :luv:

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Hoi, welkom!

Deze interessant voor je...?

Back