[Deep Tech] Cuts Like A Knife

Nightly Build

Go for what you know
Een wat vreemde senatie overviel mij na het bouwen van dit nummer. Het zat vrij snel in elkaar en bij het naluisteren had ik helemaal niet de drang om nog maar iets er aan te veranderen. Vergelijk het met een kunstenaar die een schets maakt en daana zegt. oké, dit kuntwerk is af. Meestal volgen er daana weken van pielen maar wie weet blijft mij dat dit keer bespaard 😊

Misschien kunnen jullie mij nog aan het werk zetten hierop?

120 BPM | B mineur (Het origineel is 100 BPM)

Zeer mooie track. Als ik hem zou veranderen, en daar maak ik mij ook schuldig aan, is die voortdurende clap. Je zou die kunnen automaten of cut-off, lo-fi, reverb, flanger ofzo. Nu gaat mijn focus volledig naar de clap en komt natuurlijk de track niet te goede. Succes!

Ik vind dit echt een hele mooie track - veel minder afgelikt dan je andere tracks, repetitiever en donkerder en minder melodieus (allemaal positieve woorden in mijn wereldbeeld). Ik zie niet heel veel dingetjes die je zou kunnen veranderen, misschien hier en daar wat meer volume automaten zodat de uplifting momenten net iets meer doen, maar ik zou er eigenlijk niet teveel aan pielen. Als je iets verandert, doe het dan subtiel, ga niet voor de grote walhalla reverbs of zo. Hou het minimale, maar optimaliseer het een beetje.

Dank guys. Wat ik zelf nog zou willen doen is de rides wat meer swing geven maar de swing settings (in Ableton Live) doen niets omdat de rides op de 1 en 2 zitten en die worden met swing ongemoeid gelaten omdat swing alleen effect heeft op de tussenliggende noten. Iemand een tip?

Ik vind hem heerlijk.
Die swing zou ik met wat ghost notes (die dan wel door de swing geraakt worden) oplossen.
Net zoals een drummer dat doet zeg maar met wat zachte aanslagen tussendoor.
Enig puntje is het akkoord wat (bijvoorbeeld) op 3:39 klinkt in de stab. Die is een beetje dissonant met de rest.
Alleen klinkt hij prima, maar met alles wat verder speelt net niet.
(kan een stijlkeuze zijn, maar het viel me op)

Back