MenschMaschine …. Introductie

Gyzz77

Nieuwkomer
Hallo iedereen, ik heet Gijs en ben alweer een tijdje bezig met hardware synths en daarna modular. Ik ben sinds 4 jaar weer terug in Nederland na een oponthoudt in nabij en ver buitenland van ongeveer 30 jaar. Al sinds mijn 13de speel ik in bandjes, het begon met punk, daarna noise en experimental. Mijn eerste synth kreeg ik door een ruil een sony opnamerecorder, een JUNO-6. ik kreeg er niets behoorlijks uit en mijn buren klaagden veel. toen ik weer eens ging verhuizen paste het niet in mijn rugzak en heb ik het laten staan……… oh nee… pas jaren later realiseerde ik me hoeveel waarde (niet alleen monetaire) ik daar had achtergelaten. jaren later als bareigenaar realiseerde ik me hoeveel muzikantenvrienden die bas of gitaar etc. speelden in een band zelf thuis bezig waren met drummachines en synths en grooveboxes. het duurde een beetje voor ik ze overtuigen kon een optreden te geven daarmee maar toen het hek van de dam was kon ik een hele serie optredens organiseren die populair werden. Terug in nederland kon ik gelukkig deze draad weer oppakken (na de corona) en nu organiseren we (man made noise en menschmaschine) het tweemaandelijkse Elektrik Cafe in Arnhem. daar ben ik heel blij mee!

Back