Informatie inwinnen over synthesizers

Arjenvn

Nieuwkomer
Goededag iedereen,

Ik ben lid geworden van dit forum om informatie in te winnen over 2 synthesizers die ik geërfd heb. Het gaat om The Kitten by Octave en een Korg Mono Poly.
Vooral wat zijn de mogelijkheden en opties voor deze synthesizers.

Gegroet,
Arjen.

Welkom :kimono:
Er is natuurlijk over beide synths veel te vertellen, check vooral Youtube.
In het kort is de Kitten een gestripte versie van de Octave Cat, een simpele monosynth (met één stem dus). De MonoPoly is vierstemmig parafoon (wat wil zeggen met één filter voor alle stemmen).

Mocht je ze willen verkopen: neem de tijd. Behringer maakt hele goedkope kopieën van zowel de Cat als MonoPoly. De waarde van de originelen is in dit stadium vooral voor verzamelaars, niet voor mensen die er muziek mee maken. Het is dus 'wat de gek ervoor geeft'.

Het zijn naar mijn indruk zeldzame bakken. De korg kan je zeker voorzien van midi. Er zit geen batterij in de monopoly dus dat loopt dan ook niet fout (zoals dat wel doet bij broertje polysix)
ik raad aan om op yt wat filmpjes te kijken en zelf knoppen te draaien. Kijken of je geraakt wordt.
de kans dat je berichten krijgt met mensen die je er graag vanaf willen helpen voor niet zoveel geld is groot… de kans dat je zelf denkt de reverb prijs te krijgen voor je niet geservicede gekraste bak is ook aanwezig. Ik zou zeggen: luister en knoei er wat mee, dat lijkt me een goeie 1e stap. Ik denk dat t mooie instrumenten zijn. Heb de cat nog nooit gezien maar is vast een kleine odyssey.

Goededag iedereen,

... Het gaat om The Kitten by Octave en een Korg Mono Poly.
Vooral wat zijn de mogelijkheden en opties voor deze synthesizers.

Gegroet,
Arjen.
Welkom Arjen,

Dit zijn twee mooie klassiekers;
Heb je er al eens over gedacht ze aan te sturen met een sequencer waar CV & Gate outputs op zitten?
Bijvoorbeeld een Doepfer Dark Time of Korg SQ-1.
Of koop er een leuk multi-effect apparaat bij, dan gaat er een wereld voor je open.

De mogelijkheden zijn vrij eindeloos ...

Back