False positive: Spektro Audio ACDGEN au/vst geïnfecteerd met een serieuze Trojan !

San-Pierre

Ouwe rot
Beste forumleden,
Zojuist heb ik de Windows plugin versie van ACDGEN online aangeschaft via de officiële website en nou blijkt de download geïnfecteerd te zijn met een serieuze bedreiging/virus.
Ik heb een geschil geopend bij paypal en mail naar de maker/verkoper gestuurd om dit te fixen of geld terug te storten.

Totdat ik goed bericht heb aan jullie het advies om niet tot aanschaf van dit product over te gaan.

Zodra ik wat meer weet of dat het weer veilig is post ik het hier

virus acdgeforumn.jpg

Heb het nog op andere pc geprobeerd met andere virusscanner... precies hetzelfde, denk ook niet dat een false positive is, vandaar de waarschuwing :-)

Heb het nog op andere pc geprobeerd met andere virusscanner... precies hetzelfde, denk ook niet dat een false positive is, vandaar de waarschuwing :-)
ook andere soort internetbrowser geprobeerd? ik heb onlangs soortgelijks meegemaakt met de SSL Fusion Compressor plugin, via firefox :virus! raad van SSL support, probeer Chrome : geinstalleerd en werkende zonder probleem.

En het probleem is opgelost.
Het is dus wel een false-positive en er waren nog wat problemen met de activatie, ontstaan in de installer wrapper of hoe dat ook mag heten (windows only)
Er is zeer snel en adequaat op gereageerd en wordt gewerkt aan een bugfix.

kan er een tiltelfix komen... virus false positive of zoiets ?

Lijkt erop dat je opera gebruikt. Ik zou advisren die niet te gebruiken.
Maar goed probeer de installer eens via een andere browser te downloaden.
Kijk dan of je scanner aanslaat.
Zo niet komt het door opera.

heb ff gechecked maar wacatac komt wel via een webpagina binnen.
je kunt de file creation time checken en dan in je history checken welke pagina je op dat moment bezocht.
Het kunnen ook add-ons zijn.

Maar goed Opera is niet meer zo veilig zoals dat vroeger wel was.
Met igebouwde vpn, traffic logging etc.
Ik heb opera daarom maar snel weggedaan.

Back