Eerste opname Fostex XR-7

Dnomyar

BAMKNAL
Oi,

Paar dagen geleden de Fostex XR-7 Binnen gekregen en net
een kleine opname gemaakt met een nieuw TDK D60 cassette bandje.
Wat een fijn gevoel om weer eens een cellofaantje er van af te halen zeg lang geleden :engel:
Ben lang niet zo enthousiast geweest.. Wat een fijn apparaat zeg

Attachments

• fostexxr7.mp3
    7,2 MB
Hola Dnomyar,

Klinkt goed in mijn oren.Lijkt ook wel dat op tapes het wat softer samen gevoegd word:okdan:

Groeten van Andreos:)

Ik zou die ruis eruit laten, lijkt op een defect van je gear. Mooie geluiden, maar simpele melodiëen en een wat "droog" lied. Maar het klonk wel mooi ja.

Ja, zeker met een D60! Is -ie op ijzer (Fe, IEC Type I) of chroom (CrO2, IEC type II) tape afgesteld? Ik gebruikte eerst meestal SA, later SA-X, daarna Maxell XLII en uitendelijk Maxell XLII-S in mijn Tascam 244 (die hoognodig gerenanimeerd moet worden, in ieder geval voordat dat bij mij gedaan moet worden).

Als het echt no-fi moet kun je nog D120, of nog erger Philips Ferro en BASF LH (in rood en groen) proberen

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kan je op de machine nikals instellen qua soort tape maar vond wel dit in de handleiding.
IMG20221111100046.jpg

Opnemen met Dolby-c en dan afspelen zonder Dolby. Dat was altijd feest. Gruizige compressie kreeg je dan. Hmmm.... Ik verlang weer naar m'n walkman en middelbare school.

Mooie opnamen voor een tape. leuk nummer ook!
Tja, Dolby a en b ruisonderdrukker... Druk je b in was de muziek gelijk een stuk doffer...
Ik had toen hele dure Thats Metal cassette bandjes...🤑
s-l500Thats.jpg
img_5b5d8632dc266.jpg

Nu heb je Dolby surround system, maar dat is weer iets anders... 🤓

Back