Vragen over DIY 4 voice ( mixer, waveforms etc)

Dit zijn de voorlopige bouwstenen voor de DIY synth.
Voor het filter ga ik liever voor de CEM3320 Re-issue dan de AS versie.
Ik zou nog een aantal buffers moeten maken.
Voor v/oct, naar 2vco's en het filter...
En wat buffers voor de function generator en envelope signalen.

Heel belangrijk is de case.
Maar eerst moet ik 1 voice uitwerken.

-----------------------------
1x 4 voice midi CV, met 4 autotune inputs.

4x NLC FM - OP VCO's
4x TH555 VCO
4x NLC Timbre Wave folder
4x HP mix, mixer 4 inputs, 1 out

4x Valmorification ( env/lfo,funtion generator )

AMP ENV:
1x 4VCA Behringer
1x 4voice envelope doepfer

CVF
4x CEM 3320 VCF

Mócht je met 4016's gaan werken, overweeg dan 4066 te gebruiken:

The 4016 and 4066 are both bilateral switches. By bilateral we mean that signals can go in both directions through the switch. Both have four SPST switches. Both share the same pinouts therefore they can be used to replace each other. The difference is that the 4016 has a higher internal resistance across the switch. This means a loss of signal fidelity. The 4016 is really meant for other types of switching and is not optimized for audio switching. The 4066 is much better for audio switching.

Knap hoe jij met al die ideeen bezig bent, leuk om te zien.
Zou een cre8audio Niftykeyz een idee zijn voor op je werkbank en testen? Vrij goedkoop voor wat je krijgt.
Dit is even een snapshot uit manual.. staat vast meer over in.. ik doe meestal mono :)

Screenshot 2024-06-18 at 16.49.11.png

hey thanks, ik doe maar wat. hihi

vind het concept van de nifty keys erg goed.
heb die of de kb37 wel eens overwogen.
maar goed ik heb heb geen plaats. heb ook een hermod waar ik poly mee kan doen en een module voor 4 voices die ik nog in elkaar moet zetten.

Als je veel analoge signalen te bemeten heb, kan je ook een 74HC(T)4076 of een CD4076 gebruiken.
Dit is een 16 naar 1 bilaterale analoge switch.
Heb ik gebruikt in bv een 16 step sequencer.

Attachments

• 74HC(T)4067_Rev5.pdf
    221,8 KB · Bekeken: 103
hey thanks, ik doe maar wat. hihi

vind het concept van de nifty keys erg goed.
heb die of de kb37 wel eens overwogen.
maar goed ik heb heb geen plaats. heb ook een hermod waar ik poly mee kan doen en een module voor 4 voices die ik nog in elkaar moet zetten.
Oh ja Hermod is ook interessant.
De kb37 heeft minder hp, er was nog iets met stroom en hij is vrij duur 2e hands. Ik heb de waldorf sampler uit die reeks (heel Nice) maar ondersteuning is voorbij.

Nifty laatst nog update gekregen en de interne clock is strakker dan die van de E-RM als het klopt wat m’n Elektron weergeeft.

Back