Physical Modelling

Ook de andere software van meneer Sancristoforo is door de bijzonderheid de moeite waard. En alles blijft zeer betaalbaar!
Betaalbaar en interessant zeker, jammer dat hij geen vst plugins heeft want het zou fijn zijn als je het in je daw zou kunnen gebruiken.

Preperation 2 is uit met MPE. Helaas krijg ik de demo op Win11 in Bitwig niet werkend. Als ik hem open dan crash mijn geluidskaart.
Vorige versie geen problemen mee.

Preperation 2 is uit met MPE. Helaas krijg ik de demo op Win11 in Bitwig niet werkend. Als ik hem open dan crash mijn geluidskaart.
Vorige versie geen problemen mee.

op KVR was dit ook al gemeld. zelf nog niet geprobeerd binnen Bitwig.
in Reaper werkt ie wel....

overigens is 2 echt heel verschillend van 1...

Zijn leuke plug-ins de Derailer, Modus en Preparation 2 maar zou liever een modulaire mogelijkheid van dit alles zien zodat je prototypes kan bouwen.

Heerlijk dat geschraap en geschuurd.

hier werkt Preparation 2 wel in Bitwig, windows 10, Bitwig Studio 5.19.

misschien ligt het aan de versie van Bitwig. je moet ook C++ runtime library installeren, och ja, alleen voor een oudere windows 10, hoefde ik niet te doen.

heb je de vst3 als folder, dus niet alleen de vst3, maar de basisfolder gekopieerd naar common files/vst3?

C++ runtime zal het euvel wel zijn. Vanavond wat proberen. In eerste instantie niet goed de instructie gelezen en verkeerde folder gebuikt 🤪 Altijd last instructies zorgvuldig lezen en correct opvolgen, voor eigenwijze mensen.
Fijn om te weten dat het mogelijk is.

C++ runtime zal het euvel wel zijn. Vanavond wat proberen. In eerste instantie niet goed de instructie gelezen en verkeerde folder gebuikt 🤪 Altijd last instructies zorgvuldig lezen en correct opvolgen, voor eigenwijze mensen.
Fijn om te weten dat het mogelijk is.

aha de folder, is ook van belang, laat het het ff weten... kan dat doorgeven aan de developer. ik heb deze keer niets bijgedragen. veel tijd ging in MYTH van Dawesome zitten. beta's kunnen je ook veel tijd kosten.... en presets maken....

goed, overigens, dit is de Physical Modelling thread, MYTH is ook zeer capabel......

Myth heeft weer zijn eigen kwaliteiten. De laatste tijd zijn we bijna teveel interessante MPE VSTs waardoor ik soms vergeet dat ze heb 😭 Maarja allemaal toch hun eigen kwaliteiten waardoor het allemaal interessant blijft.....als de synthese bijzonder is.
Myth was even in de vergetelheid geraakt terwijl ik er meten hele mooie en boeiende sounds uit haalde.
Tja het nieuwe lonkt altijd weer.
Dankbaar dat er mensen zoals jij zijn Vink die kleine developers helpen met testen enzo.

Myth heeft weer zijn eigen kwaliteiten. De laatste tijd zijn we bijna teveel interessante MPE VSTs waardoor ik soms vergeet dat ze heb 😭 Maarja allemaal toch hun eigen kwaliteiten waardoor het allemaal interessant blijft.....als de synthese bijzonder is.

klopt. ik denk er op dit moment, in ieder geval voor mij, voldoende MPE soft synths zijn, er mogen er altijd meer zijn, maar je hebt keuze, een goede keuze, veel unieke synths met MPE, en gewoon goede synths met MPE.....
Dankbaar dat er mensen zoals jij zijn Vink die kleine developers helpen met testen enzo.

dawesome heeft bij MYTH het meer gestroomlijnd, via discord, en meer beta testers, en en daarmee ook veel meer presets..
MYTH is behoorlijk beïnvloed door opmerkingen, terwijl de basis en de hoe de opmerkingen zijn uitgewerkt, altijd de Dawesome manier zijn gebleven. niet alles is verwerkt natuurlijk..
en ook veel bugs aangepakt. en een kleine groep beta testers, niet te veel, anders word je overladen, is wel erg handig... enthousiaste beta testers.... daarom ook vrij bug-vrij gelanceerd, of zeer bug-vrij...

het nieuwe lonkt zeker, altijd. maar het oude blijft ook lonken, ik heb weer eens zin naar wat "oudjes" te gaan, in combi met nieuwe....

Preparation 2 zal zeker verwerkt worden in de tracks die komen gaan....

Ook Chromaphone 3 er weer een bijgehaald. Als ze die nou eens MPE maken. Zo jammer dat Noisy 2, geen instellingen heeft voor de noise density zoals Chromaphone wel kan.
Ook jammer van Surge dat de Plaits modellen niet alle parameters hebben. Juist de noise grain laag en dan een buis of snaar exciten is mijn favoriete geluid. Preparation klinkt wel goed. Wel een beetje steeds hetzelfde soort geluid net als Atoms.
Anukari kan wel interessant worden.

Laatst gewijzigd:
Atoms is idd ook physical modelling, vergeet ik altijd.... @stevaux
vanmorgen nog gebruikt, de bandbreedte is toch groter dan op eerste gebruik lijkt... maar niet erg breed, breed zat.

net als Preperation 2, het is idd een vrij gericht instrument, maar ik mag dat wel en juist hoe ie nu speelt MPE wordt de manier van spelen nog belangrijker. de variaties of opvallende klanken is soms ook ineens een manier spelen vinden, die een preset uiteentrekt....

Anukari volg ik met een rustige regelmaat, en blijkt nu over een maand of zo gereed te zijn voor beta?

maar volg het wel met grote interesse en een beetje kwijlend...

MPE tevens! prijs en hoe ie werkelijk gaat werken, zeer nieuwsgierig!

overigens denk ik dat Chromaphone 3 MPE qua CPU niet zal overleven... tenzij heel wat kode herschrijven of het zijn maar paar objekten die dwars zitten... leuke woordspelingen OO programmeren en sja... nou ja leuk.. ach ja.. het is warm geweest.

Chromaphone 3 blijft waardevol, gelukkig ook genoeg andere met MPE...

overigens denk ik dat Chromaphone 3 MPE qua CPU niet zal overleven... tenzij heel wat kode herschrijven of het zijn maar paar objekten die dwars zitten... leuke woordspelingen OO programmeren en sja... nou ja leuk.. ach ja.. het is warm geweest.
Chromaphone 3 blijft waardevol, gelukkig ook genoeg andere met MPE
In forceer soms MPE in Bitwig met een instrument layer en midi channel filters. Lekker omslachtig meer het werkt wel. Gister ook maar weer eens Respiro uit de kast gehaald voor de blaas geluiden. Je kan de Breath ook met Aftertouch bespelen. Helaas niet Poly, maar dat is wel logisch voor de doelgroep : )

Zijn er ook physical modelling plugins gebaseerd op de Euphone en de Water(Aqua)phone?
Tot nu toe kan ik alleen maar sample based vinden...

Back