Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

Aan bijna alles wat ik destijds verkocht heb.. Maar aan de andere kant, als ik Mijn Prophet 6 had gehouden, had ik waarschijnlijk Prophet 5 niet gekocht.
Ik heb m’n prophet 5 (4) verkocht en heb spijt…

Ik kocht een paar jaar geleden een MPC Live II waar ik niet echt vrienden mee werd en die ik vrij snel weer heb verkocht. Eerder dit jaar door een goede aanbieding bij Gear4Music toch in de verleiding er nóg een keer eentje te kopen. Amper wat mee gedaan en toch ook maar weer te koop. Wordt net de Live III aangekondigd ... fml
Hahahahahahahahahaha.
Ik had hem ook bijna gekocht.
(voor de 2e keer).
Nu sowieso wachten op de 3 (als het inderdaad klopt wat ze laten zien, het lijkt een beetje op de Tonverk actie bij studio De Dijk)

Ik zit al een tijdje na te denken over verkeerd gekozen aankopen....niet echt. Komt nog wel. Een Tascam US122 midiinterface misschien. Latency all over the place.

Maar je hebt, zeker als elektronicaknutselaar, nogal eens de neiging om zaken die toch niets waard zijn te slopen voor de onderdelen. Een Yamaha SHS200 keytar (met van die minitoetjes) bijvoorbeeld, waar nu fors meervoor gevraagd wordt dan de 10 gulden waarvoor ik em op de vrijmarkt kocht. Of een Lafayette LA214A buizenversterkertje... gesloopt "voor de onderdelen". Of een Bohm digital drums die raar deed door lekkende batterijschade. Met het beschikbaar komen van servicedocumentatie (want internet) zou ik em nu wel heel krjgen... maar ik heb em gesloopt... wederom voor een paar niet noemenswaardige onderdelen...En dat zijn dus akties waar ik achteraf behoorlijk spijt van heb.

Atari Mega STE weggegooid. Ik had hem er ook indirect vandaan ;-) had geen monitor kon er niets mee

De aankopen die ik terug heb gestuurd zijn eigenlijk vaak gerelateerd aan gebrek aan kennis en kunde van mijn kant, gecombineerd met overschatting van de beschikbare tijd om daar wat aan te doen.
- MPC Live 2. Vette bak, maar veel overlap met m'n 707 en die vond ik net wat lekkerder werken (na 2 jaar dagelijks op de 707 jammen, duh) en het werd wel heel gecompliceerd met 2 grooveboxen.
- Analog Heat 2. Had ik nooit weg moeten doen. Ik was gefrustreerd dat ik er maar één instrument door kon gooien (zonder dat het een zooitje werd) als ik dikke saturation wilde en begreep toen niet dat dat gewoon zo is bij saturation. Heb nu de BOUM, maar had graag de AH2 erbij gehad, maar 'toen' wassie nog betaalbaar.
- 1010 Lemondrop. Ik heb niet genoeg geduld om met granular te werken. Samples overzetten, proberen, werkt niet, nieuwe samples overzetten etc. etc. Oh en de interface vond ik niet heel fijn werken. Maar als ik beter snapte hoe je snel resultaat met granular zou krijgen, dan had ik hem daar niet om terug gestuurd.
- SP404 -mk2. Ik krijg m'n brein niet zover dat ik snap hoe je met samples kunt jammen. Natuurlijk kon ik een simpel beatje maken enzovoorts, maar dan.... Het lukte me nog niet. En ik vond hem hopeloos complex met teveel functies onder shift combinaties verstopt met te weinig scherm om hem goed te bedienen bij complexere zaken. (alles is aan te leren natuurlijk).

En ik denk dat het niet helpt dat we 'straffeloos' dingen terug kunnen sturen voordat we voldoende tijd ergens in hebben gestoken.
Door die druk dacht ik dan, terugsturen, dit wordt nooit wat.

ga je ook geen reet mee doen toch joh

enige verkeerde keuze die ik heel vaak gemaakt heb is shit nieuw kopen, vrij extreme kapitaalvernietiging in 20 jaar

- SP404 -mk2. Ik krijg m'n brein niet zover dat ik snap hoe je met samples kunt jammen. Natuurlijk kon ik een simpel beatje maken enzovoorts, maar dan.... Het lukte me nog niet. En ik vond hem hopeloos
Ik durf die nieuwe ook niet aan. Ik heb die ouwe voor-af-ganger nog en daar ben ik wel tevreden over. Het gekke is dat die oude duurder is dan die laatste nieuwe en die oude is ook veel simpeler zonder geheimen.

Ik durf die nieuwe ook niet aan. Ik heb die ouwe voor-af-ganger nog en daar ben ik wel tevreden over. Het gekke is dat die oude duurder is dan die laatste nieuwe en die oude is ook veel simpeler zonder geheimen.
Ja klopt, niet meer leverbaar en wel gewild.... Dat doet wat met de prijs.
M'n volgende 'verkeerde aankoop' zou zo maar eens de MPC live 3 kunnen worden :P
(als die er echt aan komt natuurlijk)
Ik wil me er echt een x aan wagen en dan even de 707 in de mottenballen.

mijn tip tegen verkeerde keuzes maken en als de 30 dagen verlopen zijn: meer sound design

-je herontdekt je instrument/waarom je hem in de eerste plaatst had gekocht
-mocht je je instrument nog steeds niks vinden dan kun je van al je sound design een preset bundle aanbieden en zo je verlies bij verkoop langzaam weer terug verdienen

werkt uiteraard wel alleen op synths met presets en als je sound design leuk vind

De meeste spullen die ik uiteindelijk weer verkocht beschouw ik niet als miskoop omdat door de jaren heen mijn wensen en voorkeuren veranderen.
In het begin werkte ik graag met editors op een computer.

Dat veranderde in de tijd dat ik met de DSI Tetra speelde. Ik kocht er een Mopho bij en met die combi had ik analoog, polyfonie en knoppen.
Daarvan leerde ik ook weer een aantal zaken, bijvoorbeeld dat analoog niet per definitie beter is (en dat ik de hele analoog/digitaal discussie niet zo interessant vind) en dat DSI/Sequential instrumenten mij klankmatig niet erg bevallen.
Wederom geen miskoop, maar voortschrijdend inzicht.

Met de aanschaf van de MiniBrute gaf mijn hebberigheid de doorslag en bleek het instrument nauwelijks bruikbaar voor de dingen die ik deed.
Knoppen genoeg, maar klankmatig sprak hij mij total niet aan. Hoewel ik hem nog wel een tijd als de eerste controller voor mijn beginnende modular heb gebruikt beschouw ik de aanschaf van de MiniBrut nog steeds wel als een misser.

Over de Analog Keys die ik kocht omdat ik erg onder de indruk was heb ik al meer dan eens iets gezegd.
Hoewel de klank en mogelijkheden niet teleurstelde kon ik er geen vrienden mee worden.
Een dure les.

Qua duurdere aanschaf heb ik sindsdien eigenlijk geen missers meer.
Ik bekijk de onderwerpen van mijn GAS van alle kanten, laat het bezinken en maak een keuze.
In dat proces valt veel af.
Bij goedkopere zaken als een Aira compact of zoals laatst de Pocket Scíon neem ik bewust de gok dat het niet is wat ik hoop of verwacht, maar die aanschaffen verrassen mij eigenlijk vooral aangenaam.

Elke dag meermaals door hier op de tab 'MP Aanbod' te klikken.

ivm de Sp 404 mk2: ik heb geen idee hoe ie werkt, ik heb m al zeker n jaar (of 2?) en heb er nog geen enkel geluid mee gesampled. 'k heb m al wel gebruikt als geluidsbron voor experimenten met oa n gate. Wel tof.
Was ie maar zo eenvoudig als de Sp 202 dr sample, die moet ik niet leren, die ken ik nog steeds (kocht m nieuw in de 90's)

Bij mij: een TR-909 geruild tegen een DSI Prophet 08. Een lompe bak tegen een zaadloze bak. Die 08 vervolgens voor 950 verkocht, ai ai ai.

Tja, als je alles van tevoren wist, Hoe ouder hoe wijzer wordt gezegd, In mijn geval is het meer "Hoe ouder, hoe meer verkeerde keuzes"
Als we het enkel over muziekinstrumenten hebben ;) Dan waren er wat synthesizers betreft niet zoveel 'verkeerde' keuzes, maar omdat ik de 70's en 80's meegemaakt heb
wel de enorme snelheid waarmee nieuw/beter materiaal voorhanden kwam, en de daarbij vanzelfsprekende enorme afschrijving ( als je tenminste een beetje bij wilde blijven )
Als gitarist heb ik veel meer foute keuzes gemaakt. Ik had meteen een goede (dure) versterker moeten kopen en niet een stuk of 20 goedkopere want op het eind komt die dure er toch.
Echte rommel of spijt heb ik nooit gehad bij aankoop. Wel mijn bedenkingen bij verkoop en/of inruil van al datzelfde spul.
Oh ja, een Gibson les Paul custom uit 1973 geruild voor een nieuwe TX7 . waarde vandaag ong. 5500 euro tegen 100 euro;)

Verkeerde keuze?
Misschien dat Roland heeft aangekondigd van een major Legacy drop soon.Benieuwd!!!!!

Back